Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Rapid ma konečně své ceny, s tříválcem výrazně zlevnila
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI můžeme litovat, Škoda ale tuto rošádu kompenzuje snížením ceny. Docela výrazným.
Facelift Škody Rapid se naštěstí obešel bez aplikace rozdělených světel, Škoda místo nich použila prvky, které ho přiblížily ke konceptu Sport. Oproti minulosti se toho ale až tak mnoho nezměnilo, Rapid tak zůstává v podstatě stejný. Více novinek lze nalézt pod kapotou, odkud kde byl čtyřválec 1,2 TSI nahrazen litrovým tříválcem. Nemáme z toho radost, tříválec je příliš velký kompromis, vedle nějž starší 1,2 TSI neměl chybu, ne vše je ale černé.
Zatímco v případě ostatních škodováckých vozů došlo při faceliftech ke zvýšení cen, Rapid jde opačným směrem. Ještě nedávno stál sedan s motorem 1,2 TSI o výkonu 66 kW/90 koní 313 900 Kč, provedení Spaceback pak bylo o pět tisíc korun levnější. Nově vám na tuto variantu bude stačit 299 900 Kč, respektive opět o pět tisíc korun více v případě klasické Škody Rapid.
Dostanete za ně zmiňovaný tříválec 1,0 TSI se 70 kW/95 k. Výkon je tak vyšší, přesto se dá očekávat, že mnozí tento krok budou hodnotit negativně stejně jako my. Pokud nechcete tříválec, můžete sáhnout ještě pod motorech 1,4 TSI a 1,6 TDI, jediný čtyřválcový benzin je ale neodmyslitelně spojen s automatem DSG.
My ještě chvíli setrváme u tříválce, konkrétně u základní úrovně výbavy Active. Ta tedy s tímto motorem startuje na sumách 299 900 Kč, respektive 304 900 Kč, přičemž obsahuje také 15" ocelové ráfky, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, rádio Blues s konektivitou pro Apple CarPlay a portem na USB či standardní sadou airbagů a bezpečnostních systémů.
Na této úrovni lze také spojit základní tříválec s automatem (339 900 Kč, respektive o pět tisíc korun méně v případě Škody Rapid Spaceback, a to ve všech případech). Nabízena je také výkonnější verze agregátu naladěná na 81 kW/110 koní (321 900 Kč), popř. 1,4litrový turbodiesel produkující 66 kW/90 koní (364 900 Kč).
Přesunout se můžeme na stupeň Ambition, za který se připlácí vůči základu 25 tisíc korun. V rámci výbavy už jsou zahrnuta litá kola v designu Matone, multimediální systém Swing s pětipalcovým displejem a zadní kotoučové brzdy. Mimo to lze na této úrovni pořídit i výkonnější motory, kdy třeba 1,4 TSI vychází na 416 900 Kč.
Dostáváme se k vrcholným úrovním, tedy k výbavám Style, Monte Carlo a Scoutline, ta je nabízena pouze pro Spaceback. Ve všech případech je základem dnes již mnohokrát uváděný litrový tříválec, se kterým se startuje na sumách 354 900 Kč, 386 900 Kč, respektive 398 900 Kč. Výbava zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či upravený vzhled.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku (PDF, 812 kB), který lze stáhnout z webu Škody. Tak jako dříve máte přitom i nyní k dispozici kromě prvků standardní výbavy k dispozici příplatkové doplňky, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů.
Škoda Rapid je po faceliftu k mání od 304 900 Kč...
...respektive ještě o pět tisíc korun levněji v případě verze Spaceback
Takto se oba modely naživo předvedly na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024 - Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024 - Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18.2.2024 - Konkurent Octavie od Dacie už se rýsuje, Rumuni chtějí Škodou zanedbávané zákazníky získat se vší vážností
18.2.2024 - Autoškola začala studenty učit řídit v dekády starém VW Golf, má naši plnou podporu
18.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323