Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: projekt F150 podrobněji, čekejte spoustu řešení z F1
21.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z trojice chystaných hybridních supersportů od McLarenu, Porsche a Ferrari máme zatím nejméně informací z Maranella. Zkusíme to trochu napravit.
Dosavadní shrnutí konkrétních oficiálních i neoficiálních faktů známých o nástupci Ferrari Enzo není zrovna příliš obsáhlé čtení. V Paříži jsme viděli karbonový monokok o hmotnosti 70 kg, proslýchá se, že stroj vyvíjený pod interním kódovým označením F150 by měl vážit pouze 1 100 kg a víme, že jde o hybrid kombinující atmosférický dvanáctiválec (patrně 6,3 l z modelu F12 Berlinetta) s elektromotorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Následující řádky nás k zásadnímu odhalení asi neposunou, ale jako střípky do skládačky nám něco o celkovém obrazu stroje, pracovně nazvaného F70, přeci jen napoví. Poděkovat za ně můžeme nadstandardním vazbám mezi britským týdeníkem Autocar a lidmi buď přímo sedícími ve Ferrari anebo maranellské značce velmi blízkými. Pojďme se tedy podívat, co díky nim víme.
Nová špička Ferrari se zřejmě na lámání rychlostních rekordů a souboj s budoucím super Veyronem nezaměří, radikální konstrukce italského vozu a jeho aktivní aerodynamika však má přiblížit jízdní zážitky dosud nepoznaným způsobem blízko monopostům F1. To se pochopitelně musí odrazit v ceně, nicméně Britové uvádí výrazně nižší částku, než italští kolegové. Na domácí půdě se má za to, že F70 bude stát v přepočtu až 38 milionů, Autocar tvrdí 800 tisíc liber, cože je „jen“ něco málo přes 25 milionů korun.
Základní koncept auta má údajně kořeny ve starším konceptu Ferrari Millechili (v překladu tisíc kilogramů) z roku 2007, ale jinak je dalším evolučním stupněm experimentálních modelů FXX, postavených na základě původního Ferrari Enzo. V12 má skutečně objem 6,3 litru, jeho výkon ale bude mírně zvýšený ze 740 na „více než 760 koní“.
Elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory vyprodukuje 100 koní a 270 newtonmetrů a bude integrovaný do systému vektorování točivého momentu. Šéf Ferrari Amedeo Felisa prozradil, že Hy-KERS „je schopen zkrátit čas potřebný k akceleraci z 0 na 200 km/h o deset procent“, a přestože F70 nebude moci jezdit čistě na elektřinu, „sníží emise oxidu uhličitého o čtyřicet procent ve srovnání se stejným vozem bez hybridní technologie“. Pochopitelně ty papírové.
Při prezentaci monokoku v Paříži nám bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne řekl, že je o dvacet procent lehčí a zároveň o sedmadvacet procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Dveře novinky budou zavěšené podobným způsobem jako u předchůdce - něco mezi SLS AMG a Lamborghini, připomínající částečně rozevřená motýlí křídla.
Sedadlo řidiče každého vozu bude stavěné na zakázku majitele, což může docela zkomplikovat pozdější prodej novým vlastníkům s jinou fyziognomií. Za volantem obloženým tlačítky ve stylu F1 a posledních sériových Ferrari se bude sedět relativně vzpřímeně, nicméně kvůli minimální výšce auta a aerodynamice přídě budou nohy řidiče hodně vysoko, takže pozice bude připomínat závodní stroje. Příjemnější polohu však bude možné ve voze najít díky stavitelnému sloupku řízení i celé pedálové skupině.
Motor V12 našel své místo uprostřed a bude sedět výrazně před osou zadní nápravy a kousek pod ní, což pomohlo dále snížit celkové těžiště. Přídavné akumulátory pro elektromotor budou ze stejného důvodu uložené v prostoru za posádkou.
Pochopitelně i většinu tohoto výčtu, především pak některá konkrétní čísla, bude nutné brát bez záruky, čekání na nové Enzo však už dlouho asi nepotrvá. Také Autocar potvrzuje, že prezentace proběhne hned zjara, nejpravděpodobněji už na ženevském autosalonu.
























Vzhled vozu je pořád velkou neznámou, přibližná silueta a proporce by mohly být z prototypů víceméně jasné, detaily jsou ale tím, co rozhodne
Zdroj: Autocar, Firm Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
19.11.2025
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
19.11.2025
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
19.11.2025
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 00:11 - abgx1
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
