Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari nemá práva na jméno svého nového SUV, a tak žaluje charitu, aby je získalo
2.2.2020 | Petr Miler
Jakkoli necitlivě to může znít, přesně toto Ferrari dělá. Kdyby charitativní organizace jakkoli poškozovala práva automobilky, dá se to pochopit, ona ale neudělala nic, jméno používá déle.
Ferrari už po dekády staví jedny z vrcholů automobilové produkce. Je zřejmě nejznámější a nejhodnotnější značkou aut na celém světě a z pár tisíc prodaných vozů za rok dokáže „vytřískat” obrovské zisky. Všimnout si můžeme také hodnoty akcií firmy a její tržní kapitalizace - v momentě, kdy je Tesla obdivována, jak s odbytem okolo 350 tisíc aut za rok dosahuje tržní kapitalizace přes 100 miliard dolarů, má Ferrari hodnotu přes 33 miliard dolarů při zmíněných prodejích. Ve světě aut je italská značka zkrátka něco zcela mimořádného, o tom nemá smysl diskutovat.
Není ale mince s jednou stranou. Firma zejména za svou image bojuje někdy tak úzkostlivě, že ji stále více lidí vnímá jako arogantní, bezohlednou a ani vážené zákazníky nectící. Kauz to působících tímto dojmem už jsme popisovali několik a z těch čerstvějších můžeme zmínit výhrůžky jednomu z klientů kvůli fotkám na Instagramu. Asi bychom nenašli jinou automobilku na světě, která by se obořila na vlastního zákazníka proto, že si s jejím vozem vyfotil boty nebo spoře oděné slečny. „Toto chování poškozuje reputaci značky Ferrari a způsobuje Ferrari další materiální škody,” psala tehdy automobilka Philippu Pleinovi.
Pokud by vám toto chování nepřišlo dostatečně bizarní, nejnovější případ posunuje vnímání Ferrari ještě dál. Patrně víte, že že italská značka chystá své první SUV, pro které už dříve zvolilo jméno Purosangue, tedy Čistá krev. Potud vše v pořádku, problém je ten, že s tímto jménem vyšlo na veřejnost už v momentě, kdy jej nemělo registrované u patentového úřadu. A když se to později rozhodlo napravit, narazilo.
Proti její žádosti se ohradila charitativní organizace jménem - uhádli jste - Purosangue Foundation, tedy Nadace čistá krev, která bojuje proti dopingu ve sportu. Jakákoli „normální” automobilka by žádost stáhla a zvolila jméno nové, však produkční vůz ještě nikdo ani neviděl, Italové si ale řekli, že to Purosangue si zkrátka prosadí. A charitativní organizaci bojující za tak ušlechtilou věc zažalovalo.
Důvod? Podle Ferrari není Purosangue Foundation oprávněna namítat cokoli proti registraci Italů, protože její označení „nebylo dostatečně komercionalizováno” a že nebylo „nepřetržitě používáno”, takže nemůže být chráněno. Problém pro Ferrari ale je, že Purosangue mimo jiné spojilo své jméno s řadou oblečení a dalších výrobků značky Adidas, takže nelze říci, že by nebylo používáno pro komerční účely.
Purosangue Foundation hodnotí celou záležitost za bitvu Davida s Goliášem a Max Monteforte, zakladatel charity, říká, že postup Ferrari je zkrátka nespravedlivý. „Proč bychom se měli vzdát naší identity? Měli si to nejdříve zkontrolovat!” dodává.
Výsledek právního sporu nechceme předjímat, tušíme ale, že italský soud Ferrari neřekne ne. Nakonec nikdo nechce, aby se charitativní organizace vzdala svého jména, jen aby nerozporovala žádost Ferrari o registraci. A stejně jako vedle sebe existují třeba Favorit kolo a Favorit auto, mohou vedle sebe jistě existovat i Purosangue Foundation a Ferrari Purosangue.
Ferrari narazilo se snahou registrovat so jméno pro své první SUV, ilustrace ukazují, jak by mohlo také vypadat
Zdroj: Financial Times, Ilustrace: Laco Design@Facebook
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda