Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari ukončilo prodej posledních ryzích modelů bez turba a elektřiny, je to konec jedné éry
17.2.2022 | Petr Miler
Člověk nikdy nemá říkat nikdy, však možné je vždy cokoli. Ale protože si manažeři bojující za zachování takových aut v nabídce nedávno museli sbalit fidlátka, je zkrátka nanejvýš pravděpodobné, že takové Ferrari se do prodeje už nikdy nevrátí.
Co si představíte, když se řeknete Ferrari? Vzpínajícího se koníka? Jistě. Červenou barvu? Ano. A uječený dvanáctiválcový motor? Zcela nevyhnutelně, pokud vás kontakt se značkou Ferrari nepoznamenal jen skrze přívěsek na klíče, parfém nebo třeba čepici.
„Neprodávám auta. Prodávám motory. Auta přidávám navíc zdarma, protože v něčem ty motory musí držet,” řekl kdysi Enzo Ferrari, legendární zakladatel značky. Motory byly zkrátka pro tyto vozy vždy definující a o těch dvanáctiválcových to platilo obzvlášť. Také z toho důvodu existovaly plány samotného technického šéfa, jak je dále udržet při životě v jejich ryzí formě i v dobách Euro 7 a zdál se tím být skutečně posedlý. Jenže tento člověk si nedávno po konfliktu ohledně dalšího směřování značky musel v Itálii s dalšími balit kufry a budoucnost V12 byla rázem nejasná.
Teď už není prakticky žádná a je to smutné, třebaže po výše zmíněném dění tento krok nepřekvapí. Od dealera Ferrari jsme dostali informaci, že modely Ferrari 812 Superfast a GTS (limitované verze Competizione byly rozprodány už dříve) nelze dále objednat do výroby. Automobilka nám nyní oficiálně potvrdila, že prodej těchto vozů byl celosvětově ukončen, i když poptávka po něm zůstává silná a loni se postaral o 17 % všech prodejů značky. To jsou pořád tisíce aut za rok. Takto ale bylo rozhodnuto, V12 si se zelenou a nikoli červenou budoucností Ferrari zjevně netyká.
Ferrari dále konstatuje, že všechny dosud přijaté objednávky budou vyřízeny a že ukončení výroby není dáno tím, že by byla vyprodána plánovaná produkční kvóta či zbýval už jen omezený čas pro výrobu tohoto vozu. Italové naopak nechtějí upřesnit, kdy skončí se samotnou výrobou, neboť produkce prý bude pokračovat tak dlouho, dokud nebude realizováno 100 % dosud přijatých objednávek. To je na jednu stranu sympatické, na tu druhou se ale konci modelu 812 divíme.
Tak či onak jde o konec jedné éry. Automobilka je do budoucna oddaná elektrifikaci a pokud se nějaký dvanáctiválec vrátí, bude hybridizovaný. Jedinou výjimkou mohou být různé exkluzivity stojící mimo běžné modelové řady, ale to budou produkty za desítky milionů předem rozprodané hrstce nejvěrnějších zákazníků. S „čistými” V12 je prostě v případě sériové výroby konec a nezbude než se s tím smířit.



Za Ferrari 812 Superfast (a otevřeným GTS) se zavřela voda, nový vůz s motorem V12 bez čehokoli dalšího už dnes neobjednáte a vrátit do běžné nabídky se už nikdy nemá. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 7 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 10 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
dnesPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva