Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500XL: unikly patentové snímky sériové verze
12.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již tak početná rodina novodobých italských pětistovek se dále množí. Pochybnosti už nemusíme mít ani o vzhledu sériového Fiatu 500XL.
Pokud máte pocit, že se v poslední době s dalšími verzemi Fiatu 500 roztrhl pytel, tak máte sakra pravdu. K již existujícím provedením 500 a 500C se nedávno přidala i větší 500L, Fiat se netají ani crossoverem 500X a při testech (no spíše při tlačení...) byl přistižen elektrický 500E. Ale ani to není a nebude všechno, do výroby se totiž chystá i sedmimístná verze 500XL.
Na místě dozajista je položit otázku, co má sedm míst k sezení společného s původními ideály cinquecenta, ale na tu dnes asi odpověď nenajdeme. Hledat už jsme přitom mohli déle, neboť znovu přímo Fiat existenci úvah o „dvakrát prodloužené” verzi v minulosti více než nastínil. Teď už si ale můžeme být prakticky jisti tím, jak bude vůz vypadat, až někdy příští rok vyjede na silnice. Automobilka si totiž nechala patentovat jeho produkční vzhled.
Více než další slova tak řeknou přiložené snímky zachycující právě nákresy přihlášené na patentovém úřadě, které se nám podařilo získat. Zjevné je z nich i to, že vůz bude v prodeji také v USA, neboť hned vozu na prvním obrázku je vlastní mírně modifikovaná příď americké verze (nejsnáze si všimnete jiného řešení prostoru pro registrační značku). Jestli se vám takový Fiat zamlouvá, nebo nikoli, to necháme na vašem zvážení, vyhnout se mu už ale půjde jen obtížně.
O technice tohoto automobilového Buda Spencera alias Carla Pedersoliho můžeme do značné míry jen spekulovat. Už z minulosti ale víme, že Fiat 500 Extra Large by měl být oproti zmiňované verzi 500L delší o přibližně 25 centimetrů a skutečnou nabídnout sedm míst pro cestující - třetí řada sedadel má být zapuštěna do podlahy zavazadelníku.
Podvozek bude dozajista převzal z „eLka”, motorizace by se ale mohly dočkat menší vzpruhy - nejvýše 105 koní z benzinového TwinAiru by asi se sedmi cestujícími na palubě moc nezahýbalo a docela bychom si tak vsadili na použití většího turba 1,4. Ale to všechno se teprve uvidí, vzhled vozu je jasnou záležitostí již nyní.








Uniklé patentové snímky odhalují ze vzhledu Fiatu 500 XL úplně vše, včetně specifik přídě americké verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před hodinouTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 4 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva