Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford F-150 2017 dostal 10st. automat a nový 3,5 V6. Je prý nejsilnější vůbec
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šestiválce s turby tvoří většinu prodejů Fordu F-150. Ten větší z nich se představil v nové generaci s nejvyšším točivým momentem v rámci třídy.
Nejprodávanější automobil v USA, Ford F-150, přidá pro modelový rok 2017 dalších pár důvodů, proč si ho lidi můžou chtít koupit - tedy, nebudou-li trvat na osmiválcovém motoru. F-150 dostane pod kapotu nový šestiválec 3,5l EcoBoost druhé generace spolu se zbrusu novým desetistupňovým automatem. Má tedy být silnější a zároveň jezdit s nižší spotřebou.
Motor samotný zas takovou novinkou není, podívali jsme se mu na zoubek nedávno. Stále tedy platí lehčí vnitřnosti turbodmychadel, duté vačkové hřídele apod., které celkem snižují hmotnost motoru o dvě kila. Víme také, že se kompresní poměr zvýšil z 10 na 10,5:1, že maximální tlak turbodmychadel vzrostl z 1 na 1,1 baru a že motor má dvojité vstřikování paliva, přímé i nepřímé, které pomůže výkonu ve vyšších otáčkách a proti karbonovým usazeninám v sání.
Máme tu ale aktualizovaná čísla výkonu: 380 koní a 637 Nm. Ford se holedbá, že takové množství točivého momentu nenabízí žádný jiný lehký pick-up, a to včetně osmiválcových a dieselových verzí. „Ford F-150 nyní nabídne nejvyšší točivý moment v segmentu. Přichází s novou desetistupňovou automatickou převodovkou, která vylepšuje téměř všechny aspekty výkonů F-150,” chválí svůj produkt Raj Nair, vice-prezident pro produktový vývoj a technický ředitel Fordu. My k tomu poznamenáme, že holedbání se špičkovou hodnotou točivého momentu bez prezentace jeho průběhu nemá žádný praktický význam.
Nový přeplňovaný šestiválec je pro F-150 velmi důležitý, protože V6 EcoBoost v obou verzích, tedy 2,7l a 3,5l, tvoří 60 % všech prodejů tohoto vozu. Zbylé dva motory, atmosférické 3,5l V6 Cyclone a 5,0l V8 Coyote, se dělí o menšinových 40 %. Jestli desetistupňová převodovka bude k mání ke všem motorům, když u 3,5l EcoBoostu nahrazuje šestikvalt, zatím nevíme.
Také nejsou známa čísla spotřeby nového motoru s převodovkou, a ani procentuální zlepšení oproti původní verzi se šestikvaltem. Ta zvládla dle norem EPA jezdit v kombinaci za 11,8 litru na sto. O kolik bude nový 10st. automat lepší, těžko odhadovat, víme ale, že poslední tři kvalty jsou tzv. overdrive - převody do rychla, určené ke snížení otáček motoru ve vyšších rychlostech a s tím i spotřeby paliva.
Přeplňované šestiválce tvoří 60 % prodejů Fordu F-150, toto je první fotografie vozu modelového roku 2017
Upravený motor 3,5 V6 Ecoboost má o 637 Nm
Desetistupňový automat má tři nejvyšší kvalty do rychla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 10 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva