Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Falcon 2015: facelift pro cestu na věčnost opepří 450 koní pětilitrové V8
25.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dny Falconu jsou sice sečteny, pro poslední roky se mu však dostane faceliftu ve stylu ostatních Fordů. Vznikne také verze XR8 s 450koňovou V8.
Šestiúhelníková maska Fordu se dostává i do Austrálie, a to pro poslední roky života modelu Falcon, vyráběného a prodávaného právě jen na tomto kontinentu. S koncem výroby Fordů v Austrálii ke konci roku 2016 se totiž tento stroj po desetiletích výroby odebere na odpočinek. Představily se faceliftované modely Falcon XR6 a XR8.
Zvenčí vidíme novou přední masku, která odpovídá soudobému designu Fordů. Přední světla nezapřou inspiraci v novém Mustangu a mají v sobě i LEDky denního svícení. Fotografií není k dispozici mnoho, zdroje ovšem hovoří také o upravené zádi s LEDkovými lampami. Pod slupkou to je stále sedmá generace Fordu Falcon, která se prvně ukázala v roce 2008. V útrobách tedy najdeme automatické a manuální šestistupňové převodovky a pohon zadních kol.
Australský Ford zatím nezveřejnil detaily o motorech, avšak jde-li jen o facelift, velké změny asi čekat nelze. Verze XR6 by si tak mohla zachovat atmosférický řadový šestiválec o objemu čtyř litrů, který dává 261 koní a 391 Nm, XR8 dostane podle čísla osmiválcový motor. Měl by to být kompresorový pětilitr z verze FPV Falcon GT, kde dává 450 koní a 570 Nm. Tento stroj má údajně z nabídky zmizet a zůstane jen silnější GT-P a GT-F.
Silnější varianty, jako například XR6 Turbo, kde zmíněný čtyřlitr dává 362 koní a 533 Nm, by se měly odhalit v nejbližší době. Stejně tak by měly přijít faceliftované modely FPV a také pick-up Falcon Ute. Měl by být k mání také čtyřválec EcoBoost, současná generace má dvoulitr, a Falcon si má zachovat i šestiválec EcoLPi, spalující LPG. To je stále stejný čtyřlitr, jen díky speciální technologii vstřikování nabídne 265 koní a 409 Nm.
Faceliftovaný Falcon by měl jít do prodeje v Austrálii ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Do té doby jistě budou známy ceny, detaily o motorech i ceník. Současná inkarnace Falconu začíná na zhruba 41 tisících dolarech, tedy lehce přes 770 tisících korunách.


Ford Falcon XR6 (stříbrný) si nejspíš ponechá čtyřlitrový šestiválec, XR8 (žlutý) dostane kompresorovou V8 z modelu FPV GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 18:33 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
