Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Falcon 2015: facelift pro cestu na věčnost opepří 450 koní pětilitrové V8
25.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dny Falconu jsou sice sečteny, pro poslední roky se mu však dostane faceliftu ve stylu ostatních Fordů. Vznikne také verze XR8 s 450koňovou V8.
Šestiúhelníková maska Fordu se dostává i do Austrálie, a to pro poslední roky života modelu Falcon, vyráběného a prodávaného právě jen na tomto kontinentu. S koncem výroby Fordů v Austrálii ke konci roku 2016 se totiž tento stroj po desetiletích výroby odebere na odpočinek. Představily se faceliftované modely Falcon XR6 a XR8.
Zvenčí vidíme novou přední masku, která odpovídá soudobému designu Fordů. Přední světla nezapřou inspiraci v novém Mustangu a mají v sobě i LEDky denního svícení. Fotografií není k dispozici mnoho, zdroje ovšem hovoří také o upravené zádi s LEDkovými lampami. Pod slupkou to je stále sedmá generace Fordu Falcon, která se prvně ukázala v roce 2008. V útrobách tedy najdeme automatické a manuální šestistupňové převodovky a pohon zadních kol.
Australský Ford zatím nezveřejnil detaily o motorech, avšak jde-li jen o facelift, velké změny asi čekat nelze. Verze XR6 by si tak mohla zachovat atmosférický řadový šestiválec o objemu čtyř litrů, který dává 261 koní a 391 Nm, XR8 dostane podle čísla osmiválcový motor. Měl by to být kompresorový pětilitr z verze FPV Falcon GT, kde dává 450 koní a 570 Nm. Tento stroj má údajně z nabídky zmizet a zůstane jen silnější GT-P a GT-F.
Silnější varianty, jako například XR6 Turbo, kde zmíněný čtyřlitr dává 362 koní a 533 Nm, by se měly odhalit v nejbližší době. Stejně tak by měly přijít faceliftované modely FPV a také pick-up Falcon Ute. Měl by být k mání také čtyřválec EcoBoost, současná generace má dvoulitr, a Falcon si má zachovat i šestiválec EcoLPi, spalující LPG. To je stále stejný čtyřlitr, jen díky speciální technologii vstřikování nabídne 265 koní a 409 Nm.
Faceliftovaný Falcon by měl jít do prodeje v Austrálii ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Do té doby jistě budou známy ceny, detaily o motorech i ceník. Současná inkarnace Falconu začíná na zhruba 41 tisících dolarech, tedy lehce přes 770 tisících korunách.


Ford Falcon XR6 (stříbrný) si nejspíš ponechá čtyřlitrový šestiválec, XR8 (žlutý) dostane kompresorovou V8 z modelu FPV GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva