Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2014: výrazný facelift přinese novou karoserii, kabinu i hybrid
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velká modernizace třetí generace se zaměří na příď, záď, palubní desku i motorový prostor. V tom najdeme 250 koní verze ST i elektromotor.
Na modrém oválu jsme v posledních měsících nenechali pomalu nitku suchou, a to především kvůli podivným strategickým krokům, na jejichž základě kupříkladu na nové Mondeo čekáme již několik let, přestože v Americe má vůz dávno po premiéře. O vlajkové lodi značky ale dnes řeč nebude, místo toho se zaměříme na její bestseller. Tedy na třetí generaci Fordu Focus, která má za sebou již druhý úspěšný prodejní rok.
První pozitivní období zaznamenal modrý ovál předloni, kdy se mu podařilo prodat 1,02 milionu kusů. Není to ale znakem toho, že bychom se ve svém někdejším pohledu na tuto generaci mýlili. Náročnou evropskou klientelu Focus nadále příliš neoslovuje a může jen vzpomínat na roky, kdy byl absolutně nejprodávanějším autem v Evropě - momentálně se neobjevuje ani v nejlepší desítce. Za svou pozici vůz vděčí hlavně „globální” působnosti pod jediným jménem a hlavně pak oblibě v Číně. Tam došlo loni k enormnímu růstu poptávky (+137 %), díky čemuž automobilka jen za první pololetí prodala na tamním trhu 202 380 exemplářů. Celkově se pak za prvních šest měsíců loňského roku prodalo po celém světě 589 709 nových vozů, což představuje nárůst ve výši 20 procent.
Značka přesto není slepá vůči kritickým pohledům z náročnějších odbytišť, a tak pro letošek Focus dostane výrazný facelift, který by měl debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Zvenčí se přitom bude pyšnit hlavně novou maskou, která zapadne do linie vytyčené modely jako Fiesta, Mondeo či Kuga. Mimo to ovšem dorazí také pozměněný čelní nárazník a očekávat máme také přeprofilovaná světla.
Změn se pak dočká i záď, kde radikální posun máme očekávat hlavně u světel. Nic bližšího ale Ford k této oblasti neudává, díky čemuž bychom mohli rozjet spekulace na téma diod. Mimo nich se pak nový nárazník dá očekávat i tady, stejně jako se dozajista pozmění také nabídka litých kol a barev. To je však v rámci exteriéru vše.
Pokračovat můžeme interiérem, který se má dočkat ještě většího přepracování, neboť právě ten je jednou Achillových pat současné verze vozu. Modernizována totiž bude palubní deska i středová konzole, která již nemá připomínat mobilní telefon. Místo toho tu bude mnohem konzervativnější, ale zároveň také logičtější rozmístění ovládacích prvků, poupraveny budou i výdechy klimatizace.
Motorový prostor ve srovnání s tím již tolika změnami neprochází, neboť i nadále bude hostit litrový tříválec EcoBoost (o výkonu 100 nebo 125 koní), 1,6litrový čtyřválec EcoBoost (150 koní) nebo turbodiesely 1,6 TDCI (95 a 115 koní) a 2,0 TDCI (140 koní). Nově ovšem dorazí také agregáty s 1,5litrovým objemem.
Vrcholem celé řady se pak opětovně stane Ford Focus ST, jeho design by však oproti běžnějším modelům měl být agresivnější než kdy předtím. V případě pohonné jednotky ale prý nemáme očekávat žádné drama, dvoulitrový čtyřválec o výkonu 250 koní tak očividně bude převzat bez jediného zásahu.
Vyjma toho chce pak Ford vsadit na hybridní technologii, která by vycházela z pohonného ústrojí Fordu C-Max Energi. Očekávat lze tak spárování benzinového dvoulitru s elektromotorem, jejichž celkový výkon vyšplhá na 195 koní. Zároveň by přitom pohonná jednotka měla zaručit 32kilometrový dojezd na elektřinu.
Ryze elektrický Focus pak rovněž zůstane v nabídce, i když se neprodává nikterak valně. Ford ale do jeho vývoje vrazil nemalé finance, které je potřeba vytěžit alespoň v rámci emisí. Do aktuálního vývoje totiž být rozpuštěny nemohou, neboť cenová hladina novinky se od stávajícího provedení nemá příliš lišit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.

Takto by měl faceliftovaný Focus vypadat
Nový Ford Focus byl podroben vývoji také na švédském ledu a sněhu
Zdroj: Auto Expressa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 2 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha