Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 | Petr Prokopec
Co měla být revoluční technologie vedoucí ke snížení spotřeby a emisí, to se pro modrý ovál stává stále větší zátěží. Teď se ceká kauza bude projednávat u soudu.
V roce 2012 Ford spustil prodej litrového tříválce EcoBoost. Automobilka s modrým oválem ve znaku tak učinila ve snaze vyhovět celosvětové honbě za snížením spotřeby a emisí. Bohužel si tím ovšem zadělala na nemalé problémy, neboť pohonnou jednotku trápí řada problémů vedoucích ke stížnostem, či dokonce soudním sporům. Nyní se však ukazuje, že potíže nejsou jen s tříválcem, ale rovnou s celou rodinou EcoBoost, tedy i čtyřválcovými agregáty. Také kvůli nim Ford bude muset k soudu.
Nová hromadná žaloba cílí zejména na prosakování chladicí kapaliny do válců motoru kvůli problémům s hned několika klíčovými díly. Tím je nejen způsobována koroze, ale zároveň dochází ke kontaminaci motorového oleje. Majitelé jsou tak konfrontováni s opravdu drahými opravami. Důvodem je podle celkově špatné řešení jednotek EcoBoost a bloky i hlavy válců. Vše pak umocňují problémová těsnění pod hlavou válců - to se nejvíce projevilo u Fordu Focus RS, jehož mnozí majitelé nezřídka dojezdili po pár tisících km.
Žaloba mimo to zmiňuje, že i když se Ford do jisté míry snažil, žádné jeho řešení nevyústilo v nápravu problému. Naopak mnohé kroky lze považovat za směšné, zejména instalaci senzorů hlídajících hladinu chladicí kapaliny. Ty vás totiž sice mohou informovat o jejím úniku, ovšem zabránit mu pochopitelně nedokážou. Celou záležitost navíc ještě nafoukly servisy, které hlavně zpočátku neměly od automobilky jasné instrukce či odpovídající díly. Místo řešení tak přišly ještě větší škody.
Žalobu jako první inicioval majitel Fordu Edge, který měl zaplatit 10 tisíc dolarů (cca 217 tisíc Kč) za novou jednotku, která se ovšem pochopitelně neporouchala jeho vinou. Když přitom technikovi sdělil, že vozu se tak jako tak hodlá zbavit, byla částka snížena na 7 718 USD (asi 167 tisíc Kč). Ovšem Ford odmítl proplatit jediný haléř. Právě tím si na sebe ovšem automobilka ušila bič, kterým zjevně bude u soudu sešvihána až na kolena.
Proč, ptáte se? Zejména proto, že Ford o problému s únikem kapaliny do válců již dávno ví. Nicméně k nápravě učinil jen velmi chabé kroky, které pomalu spočívají pouze v instruování techniků, aby kontrolovali těsnění, stejně jako blok a hlavu motoru. A právě proto se k původnímu žalobci přidali další lidé, načež bude u soudu probírána poruchovost 1,5litrových, 1,6litrových a dvoulitrových motorů u řady modelů.
Čtyřiasedmdesátistráková žaloba míří k soudu jako případ zvaný „Reed, et al., v. Ford Motor Company“, přičemž žalující stranu zastupuje právnická firma Berger Montague and Capstone Law APC. Modrý ovál se k případu zatím nevyjádřil a vlastně nic podobného ani nečekáme. V podobných případech totiž výrobci prakticky nikdy nekomentují probíhající spor.
Ford má problémy nejen s tříválci, ale také s čtyřválci EcoBoost. Na automobilku tak míří nová hromadná žaloba. Foto: Ford
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva