Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi

Nový Transit neztratil nic ze svého stylu ani poté, co se z osobního Fordu Tourneo Custom proměnil v klasičtěji střižený, užitkový Transit Custom.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi

19.4.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Transit neztratil nic ze svého stylu ani poté, co se z osobního Fordu Tourneo Custom proměnil v klasičtěji střižený, užitkový Transit Custom.

Ostatně proč by měl. Lepší verze s nárazníky lakovanými v barvě vozu a hliníkovými koly se od osobní varianty Tourneo odlišují pouze menším počtem oken, jinak vypadají naprosto stejně. Vůz ponese jméno Transit Custom, i když je zřejmé, že tomuto Fordu se stejně nebude říkat jinak než Transit.

Zmiňovaný minibus pro osm až devět cestujících měl světovou premiéru na posledním ženevském autosalonu, užitkové provedení bude veřejně představeno na britské výstavě Birmingham Commercial Vehicle Show, která pro veřejnost startuje příští týden.

Po technické stránce nebude mezi Transitem a Tourneem mnoho rozdílů. Pracovní model bude rovněž nabízen s dvojicí rozvorů o délce 4,97 metru (SWB) a 5,34 metru (LWB). Ford také zde slibuje spoustu místa pro posádku, ještě více ale v nákladovém prostoru. Dodávka s přepážkou oddělující kabinu od zbytku vozu může do nákladového prostoru pojmout podle verze cokoli o hmotnosti od 600 do 1 400 kg.

Také v Tansitu může být součástí výbavy parkovací kamera, za příplatek až šest airbagů, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu či hlasové ovládání multimediálního rozhraní SYNC, které dokáže v případě nehody automaticky upozornit záchranné složky a zaslat jim informaci o poloze vozu.

O pohon předních kol Transitu Custom se postará čtyřválec Duratorq TDCi o objemu 2,2 litru disponující výkonem 100, 125 a 155 koní. Motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a v nejslabší verzi Ford uvádí průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km - o osm procent nižší ve srovnání s odpovídajícím předchůdcem.

Ford Transit Custom bude sjíždět se stejné výrobní linky v tureckém závodě v Kocaeli jako Tourneo. Na termín uvedení na trh ještě čekáme.


Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 1 - Ford Transit Custom 01Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 2 - Ford Transit Custom 02Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 3 - Ford Transit Custom 03Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 4 - Ford Transit Custom 04Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 5 - Ford Transit Custom 05Ford Transit Custom: nový Transit konečně i v užitkové verzi - 6 - Ford Transit Custom 06
Ne že by na tom v práci nějak záleželo, ale ani užitkový Transit nevypadá špatně

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.