Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden VF Commodore: facelift již 17 měsíců od představení nové generace
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější australský sedan vyšší třídy se dočkal drobné modernizace, která vylepšila paletu barev. Překalibrován byl i posilovač řízení.
O australské automobilce Holden jsme se v minulosti zmiňovali poměrně často. Zpočátku se tak dělo hlavně v souvislosti s extrémně výkonnými verzemi modelu Commodore a kreacemi zvanými Ute, pod čímž si můžeme představit ospoilerovaný pick-up. V poslední době byl tématem k hovoru plánovaný konec výroby. K tomu by mělo dojít v roce 2016, od následujícího období bude Holden již jen značkou, pod kterou se budou prodávat modely koncernu General Motors s jinými logy.
Dá se přitom předpokládat, že s koncem originality přijde Holden o značnou část publika. Značka však přesto doufá, že i nadále zůstane na výsluní a bude vládnout australskému trhu. My se spíše přikláníme k první možnosti, k rozuzlení však máme daleko. Věci, které se tak odehrají za několik let, již nebudeme řešit a místo toho se vrhneme na nejbližší budoucnost, která je spojena s faceliftem modelu VF Commodore.
Ten je na trhu nějakých 17 měsíců, proto není modernizace až tak zásadní. Zvenčí se vlastně jedná pouze o osvěžení palety barev, která nyní hostí nové odstíny s poetickými názvy jako Jungle Green nebo Some Like It Hot Red. Druhá zmiňovaná je k mání pro všechny verze, první můžete spojit pouze se sportovními deriváty SV6, SS, SS V a SS V Redline.
Pro posledně zmiňované provedení je pak k dispozici také černě lakovaný difuzor či nově stylizovaná litá 19palcová kola. Tím však s exteriérem končíme a můžeme se přesunout do kabiny. Zůstaneme přitom i nadále u vrcholné sportovní varianty, která se pyšní černým interiérem Jet Black, jemuž u modelů osazených automatickou převodovkou dělají společnost nová pádla řazení pod volantem.
Kromě toho se překalibrování dočkal posilovač řízení, který je nyní k dispozici ve třech úrovních. Verzi Touring dostaly výbavy Evoke, Calais, Calais V a Caprice V, ze Sportu profitují stupně SV6, SS a SS V. Pro vrcholné provedení SS V Redline je pak k dispozici úroveň zvaná Sport and Competitive. Mimo to Holden ještě přidal vodicí čáry ke zpětné parkovací kameře.
Tím nám ale výčet všech změn končí, pod kapotou je vše beze změn. Měnit se asi nebudou ani ceny, tato oblast ale zřejmě bude zajímat již jen zájemce o individuální dovoz a následnou konverzi pravostranného řízení na to levostranné.




Drobný facelift Holdenu VF Commodore doprovází drobná fotogalerie
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
včeraPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
před 3 hodinamiNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
před 5 hodinamiVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
před 6 hodinamiPorsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
před 8 hodinamiČínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.23. 20:07 - řidičBOB
- Politický koutek 09.23. 18:50 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.
- BMW Divize 09.22. 10:35 - pavproch