Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden VF Commodore: facelift již 17 měsíců od představení nové generace
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější australský sedan vyšší třídy se dočkal drobné modernizace, která vylepšila paletu barev. Překalibrován byl i posilovač řízení.
O australské automobilce Holden jsme se v minulosti zmiňovali poměrně často. Zpočátku se tak dělo hlavně v souvislosti s extrémně výkonnými verzemi modelu Commodore a kreacemi zvanými Ute, pod čímž si můžeme představit ospoilerovaný pick-up. V poslední době byl tématem k hovoru plánovaný konec výroby. K tomu by mělo dojít v roce 2016, od následujícího období bude Holden již jen značkou, pod kterou se budou prodávat modely koncernu General Motors s jinými logy.
Dá se přitom předpokládat, že s koncem originality přijde Holden o značnou část publika. Značka však přesto doufá, že i nadále zůstane na výsluní a bude vládnout australskému trhu. My se spíše přikláníme k první možnosti, k rozuzlení však máme daleko. Věci, které se tak odehrají za několik let, již nebudeme řešit a místo toho se vrhneme na nejbližší budoucnost, která je spojena s faceliftem modelu VF Commodore.
Ten je na trhu nějakých 17 měsíců, proto není modernizace až tak zásadní. Zvenčí se vlastně jedná pouze o osvěžení palety barev, která nyní hostí nové odstíny s poetickými názvy jako Jungle Green nebo Some Like It Hot Red. Druhá zmiňovaná je k mání pro všechny verze, první můžete spojit pouze se sportovními deriváty SV6, SS, SS V a SS V Redline.
Pro posledně zmiňované provedení je pak k dispozici také černě lakovaný difuzor či nově stylizovaná litá 19palcová kola. Tím však s exteriérem končíme a můžeme se přesunout do kabiny. Zůstaneme přitom i nadále u vrcholné sportovní varianty, která se pyšní černým interiérem Jet Black, jemuž u modelů osazených automatickou převodovkou dělají společnost nová pádla řazení pod volantem.
Kromě toho se překalibrování dočkal posilovač řízení, který je nyní k dispozici ve třech úrovních. Verzi Touring dostaly výbavy Evoke, Calais, Calais V a Caprice V, ze Sportu profitují stupně SV6, SS a SS V. Pro vrcholné provedení SS V Redline je pak k dispozici úroveň zvaná Sport and Competitive. Mimo to Holden ještě přidal vodicí čáry ke zpětné parkovací kameře.
Tím nám ale výčet všech změn končí, pod kapotou je vše beze změn. Měnit se asi nebudou ani ceny, tato oblast ale zřejmě bude zajímat již jen zájemce o individuální dovoz a následnou konverzi pravostranného řízení na to levostranné.



Drobný facelift Holdenu VF Commodore doprovází drobná fotogalerie
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.26. 01:21 - Zajda
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
