Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

Někteří soupeří o co nejvyšší výkon v koních, jiní o co nejprostornější zavazadelník v litrech. Nový Civic kombi chce stanout v čele pelotonu těch druhých.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

18.6.2013 | Petr Miler | 8 příspěvků

Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někteří soupeří o co nejvyšší výkon v koních, jiní o co nejprostornější zavazadelník v litrech. Nový Civic kombi chce stanout v čele pelotonu těch druhých.

Nejde o žádnou zákulisní informaci, tohle je cíl samotné automobilky, o němž otevřeně zpravil kolegy z Auto Expressu šéf výzkumu a vývoje filiálky Hondy v britském Swindonu, Adrian Killham. Doslova řekl: „Když se v březnu v Ženevě objevil Golf VII Variant, nabídl 605 litrů, poté šla Škoda ještě dál s 610 litry v nové Octavii Combi. Ale Civic nabídne ještě podstatně více.”

Těžko říci, k čemu bude ještě větší zavazadelník dobrý, Killham každopádně trvdí, že velký „kufr” nebude tím jediným, čim bude nový Civic Tourer s to zaujmout. Auto si má, navzdory tomu, že hatchback nebyl vyvinut s úmyslem stavět na jeho základech kombík, udržet nízkou hmotnost a přibrat navíc snesitelných 40 kg hmotnosti. I díky tomu si má vůz zachovat vysokou provozní efektivitu - konkrétně padlo, že se superúsporným 1,6 i-DTEC má žádat v kombinaci méně než 3,7 litru nafty na 100 km.

Motory zůstanou v nabídce totožné jako u výchozího provedení (tedy krom naftové 1,6 je to i 2,2 diesel a 1,4 a 1,8 benzin), šéf výzkumu swindonské Hondy ale říká, že spotřebové cíle se stále posouvají a že automobilka může použít nové technologie, jakmile budou k dispozici. Civic Tourer nicméně začne s tím, co má „hatch” a změna připadá v úvahu pouze v blíže neupřesněné budoucnosti.

Oproti ženevskému konceptu má sériová verze nahodit méně dramatičtější tvář, i když tvary koncových světel i jejich propojení rudým pásem má zůstat aktuální i v sérii. Do ní se má vůz dostat s nižší nakládací hranou a Killham jej předem označuje za „dokonalý pro majitele psů a 'tahače' přívěsů”. Prvnímu zmíněnému má pomoci i zachování tzv. Magic Seats, ale to se zrovna u kombíku dalo očekávat.

Do prodeje se má auto dostat na přelomu letošního a příštího roku (premiéru si produkční odbude v září ve Frankfurtu) a příplatek za kombík se má podle Adriana K. pohybovat mezi 15 a 36 tisíci Kč v přepočtu. Docela velký rozptyl, ale když se za Golf Variant připlácí 26, Civic asi zásadně jinou cestou nepůjde...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 1 - Honda Civic Tourer Concept zive 01Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 2 - Honda Civic Tourer Concept zive 02Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 3 - Honda Civic Tourer Concept zive 03Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 4 - Honda Civic Tourer Concept zive 04Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 5 - Honda Civic Tourer Concept zive 05Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 6 - Honda Civic Tourer Concept zive 06Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 7 - Honda Civic Tourer Concept zive 07Honda Civic Tourer: sériová verze nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi - 8 - Honda Civic Tourer Concept zive 08
Koncept Civicu Tourer alias kombi letos v Ženevě. Jeho poznávacím znamením se zdál být design, ale prý to bude zavazadelník...

Zdroj: Auto Express

Petr Miler

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.