Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena
18.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro rok po odhalení prvních fotek nového CR-V se Honda vytasila i s jeho sériovým provedením pro Evropu. Je překvapivé jak letní vedra.
Ano, za týden uběhne přesně rok od chvíle, kdy Honda ukázala první fotky nové generace modelu CR-V. Šlo tehdy o „koncept”, ale jen amerického provedení, které se později představilo i v sérii. Následovala premiéra japonské verze a letos na jaře Honda přišla znovu s konceptu evropského modelu. Koncept-nekoncept-koncept-nekoncept, to zní trochu divně, když se ale na všechny zmíněné vozy podíváte, zjistíte, že jde až na drobné detaily o stále to samé auto. A tím je nakonec i dnes odhalená produkční verze pro Evropu.
Nevíme, proč Honda zvolila zrovna tuto strategii, snad to byla snaha o získání maxima mediální pozornosti napříč celým světem. Minimálně v Evropě to ale znamená, že vůz se stihl trochu okoukat ještě dříve, než byl vůbec představen a předchozí kroky patrně i omezí zájem obecenstva o jeho dnešní „premiéru”. Ať už to ale vnímáte jakkoli, můžete si na níže přiložených fotkách prohlédnout i definitivní podobu vozu pro Starý kontinent - znovu ji dlouze rozebírat nebudeme, oproti ženevské „studii” se liší jen nicotnými detaily jako jsou odlišná litá kola nebo trochu jinak zbavené plasty na spodní části karoserie. Jinak je to zkrátka ten samý vůz.
Na rozdíl od březnového předobrazu vozu nás Honda v tomto případě nechala nahlédnout i do interiéru, který se ale pro změnu na pohled vůbec neliší od loni odhalené americké verze. Pár drobností by se tedy našlo, ty ale budou zřejmě vycházet jen z jiné výbavy prezentačního vozu. Přesto Honda na jeden rozdíl upozorňuje - protože CR-V je v Americe nejlevnější a v Evropě naopak nejdražší SUV své značky, dostanou Evropané uvnitř vozu kvalitnější materiály a dočkají se i širší nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Co všechno to konkrétně znamená ale zatím nevíme.
Po technické stránce si zaslouží zmínku finální rozměry evropského provedení - měří na délku 4,57 metru, což je o 5 milimetrů méně než dosud, zmenšila se i výška vozu (o 30 mm) na 1,65 metru. Rozvor náprav 2,62 metru zůstal zachován a zavazadlový prostor nabízí o nějakých 70 litrů více než jinde ve světě - od 589 až do 1 669 litrů.
Motory budou zprvu na výběr jen dva. Jednak půjde o čtyřválcový dvoulitrový benzin o výkonu až 155 koní a točivém momentu až 192 Nm. Jde o přepracovanou jednotku z předchozí generace nabízející 5 koní a 2 Nm k dobru. Dále známe jen kombinovanou spotřebu paliva pro verzi 4x4 s manuální převodovkou ve výši 7,2 litru benzinu na 100 km, což představuje o 0,8 litru lepší hodnotu než dosud. Vůz za to ale více než samotnému motoru vděčí spíše pozměněné aerodynamice a standardně dodávanému systému start and stop.
Pokud jste si všimli zmínky o pohonu 4x4, pak je třeba dodat, že to nebylo jen pro úplnost. Nové CR-V totiž bude dodáváno i jako čistá předokolka, a to znovu s motorem 2,0i. Spotřeba paliva díky tomu klesne na rovných 7 litrů benzinu na 100 km, asi zajímavější ale bude pokles pořizovací ceny. Jak velký bude, to se teprve uvidí.
Druhým motorem je, jistě k vašemu velkému překvapení, jednotka 2,2 i-DTEC, která se nedávno objevila v testovaném Civicu 2012. Nabízí stejných 150 koní a 350 Nm, chlubit se ale bude také spotřebou nafty ve výši 5,6 litru na 100 km. To platí pro manuál a pohon 4x4, verze s automatickou převodovkou má normovaný apetit stanovený na 6,5 litru nafty. I to jsou hodnoty přibližně o 0,8 litru nižší než u předchozí generace.
Nabídku později doplní i třetí jednotky, nový naftový čtyřválec 1,6 i-DTEC s výkonem až 120 koní při 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 300 Nm při 2 000 ot./min. Dostupný bude pouze s pohonem předních kol a nejyšším trumfem této verze bude dozajista spotřeba paliva - údajně 3,7 litru nafty na 100 km jízdy.
Podrobnější data k novému „céervéčku” zatím nemáme, určitě je ale doplníme, jakmile budou k dispozici. Vůz se celkem pochopitelně poprvé veřejně představí na zářijovém autosalonu v Paříži, do prodejů se pak dostane ještě před koncem roku. Ceny Honda zatím ani nenaznačila.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.















Nové CR-V vzhledem opravdu nepřekvapilo, snad ani nemělo jak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    