Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze v detailech, chce být praktická a prostorná
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV se pyšní zejména flexibilním interiérem či zavazadelníkem, jež pobere až 1 026 l. Pod kapotou vás pak čeká 120 nebo 130 koní.
Japonská automobilka si v Evropě tak trochu nechala ujet vlak a není divu, že její stárnoucí aktuální nabídka znamená jen razantně klesající prodeje. Tento stav by ovšem měl změnit příval novinek, které v nejbližších měsících dorazí do showroomů. Zatímco nová Honda NSX se bude starat o patřičné renomé a Civic Type-R možná přijde s rekordem na Severní smyčce Nürburgringu, davy by měly okouzlit crossovery. CR-V se proto dočkalo modernizace, Vezel pak evropské verze nazvané HR-V.
S tímto modelem se značka pochlubila již loni v Paříži, tehdy však šlo o koncept, třebaže zjevně předprodukční. Na ženevském autosalonu ale bude představena produkční verze, která by v následujících týdnech měla zamířit rovněž do prodeje. Proto se ostatně očekává, že na výstavišti Palexpo budou mimo jiné prezentovány také ceny. Jejich přesná je tak logicky aktuálně neznámá není, v Británii se nyní spekuluje o částkách začínajících na nějakých 16 000 GBP (cca 600 000 Kč).
Na českém trhu lze samozřejmě počítat s trochu nižší cifrou, za kterou bude k dispozici jeden z nejprostornějších interiérů v daném segmentu. Ten bude zároveň také nejvíce variabilní, neboť Honda umístila palivovou nádrž vozu pod přední sedadla. Pod těmi zadními se tak opět nachází úložný prostor, přičemž samotné sedáky lze kolmo zvednout. Snadno tak budete moci převézt třeba almaru po babičce.
Kromě toho jsou sedadla zvaná Magic Seat dělena v poměru 60:40, což umožňuje další flexibilitu. Pokud jsou přitom opěradla aretována, můžete v zavazadlovém prostoru počítat s 453 litry. Po jejich sklopení kapacita naroste na 1 026 l, přičemž očekávat můžete zcela rovnou podlahou. Tím ale můžeme praktickou stránku věci považovat za probranou a přesuneme se za volant.
V základní výbavě Comfort nové HR-V nabídne pětipalcový displej, s vyššími úrovněmi Sport a Executive je ovšem spojen mutimediální systém Honda Connect a sedmipalcová dotyková obrazovka. Ta má umožnit stejné ovládání jako v případě chytrého telefonu, s nímž ji můžete spárovat. V obou případech je základem operační systém Android 4.0.4, který zprostředkovává také přístup na internet, živé dopravní zpravodajství či streamování hudby.
Kromě toho můžete u vyšších úrovní výbavy počítat s navigací Garmin či celou plejádou bezpečnostních asistentů. Mezi nimi figuruje třeba adaptivní tempomat, autonomní brzdy City Brake, přednárazový systém, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, detekce dopravního značení nebo systém automaticky přepínající mezi dálkovými a potkávacími světly. Tedy prvky, jakými je vybaven třeba Nissan Qashqai.
Oproti větší konkurenci (HR-V se chce postavit spíše modelu Juke) ovšem nabízí Honda objemnější pohonné jednotky, kdy benzinové agregáty zastupuje 1,5litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 130 koní. Kromě toho dorazí 1,6litrový diesel naladěný na 120 koní, přičemž s oběma verzemi bude možné spárovat šestistupňový manuál či automat CVT (který ve vyšších výbavách dostane i pádla pod volantem).
Tím dnešní příval informací končí, o zmíněných cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu. Nyní již můžeme dodat pouze tolik, že nové HR-V dostalo do vínku strukturu, která v případě nárazu lépe pohlcuje energii a tak více chrání posádku uvnitř.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





















Honda HR-V má zabránit dalšímu poklesu prodejů značky v Evropě. Potenciál na to rozhodně má
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike - Jerez, 1. den včera 23:15
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
Nejčtenější články
Porsche spustilo lavinu, další koncernová značka mění svou budoucnost z elektrické na spalovací mávnutím proutku
23.9.2025První moderní Rolls-Royce Phantom dnes můžete mít překvapivě levně, pro první majitele je finanční katastrofou
23.9.2025Suzuki dalo po dekádách sbohem svému dosavadnímu logu, samurajské S už nikdy nebude jako dřív
23.9.2025Porsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
23.9.2025Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
23.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva