Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda si asi podepsala ortel, v Evropě bude nabízet jen auta, která skoro nikdo nechce
24.6.2021 | Petr Prokopec
S Hondou to jde v Evropě od deseti k pěti a potřebovala by opravdu pořádný prodejní hit, aby se odrazila ode dna. Sázka na auta, která většina lidí odmítá, vypadá spíše jako ryzí harakiri.
Ještě po příchodu nového milénia byla Honda v Evropě velmi oblíbenou značkou. Stála za tím mimo jiné nabídka sportovních derivátů, díky nimž měli zákazníci vždy po čem toužit. A co více, na trhu s ojetými vozy si své letité sny často mohli i splnit, neboť třeba takové CRX nebo Civic Type-R šly pořídit prakticky za hubičku. A jakkoliv takový roadster S2000 nepatřil ani jako ojetina zrovna mezi nejlevnější osazenstvo autobazarů, nedostupný taktéž nebyl. A několik jedinců dosáhlo i na NSX.
Momentálně ale Honda láká už jen málokoho. Type-R i NSX totiž sice k mání jsou, ovšem v prvním případě musíte sáhnout do kapsy hluboko a ve druhém vám ani obě stačit nebudou. Kdysi populární SUV jako CR-V přišly o část švihu i dieselové motory a Civic se svým komplikovaným designem a tříválcem v základu také neohromí. Není tak ve výsledku divu, že Honda v Evropě padá ke dnu.
S evropskými registracemi Hondy to tak jde už spíše od pěti k nule než od deseti k pěti. Za letošní březen celá značka prodala v celé Evropě jen 7 415 aut, tedy dokonce ještě méně než loni ve stejném období, kdy již docházelo k uzavírkám továren a showroomů. Ve srovnání s předchozími lety se navíc jednalo jen o třetinové množství, pročež by japonský výrobce měl skutečně bít na poplach. Co však skutečně dělá, je na pováženou.
Honda totiž aktuálně jako vůbec první japonská automobilka oznámila, že do roku 2040 ze své nabídky zcela vyřadí spalovací motory. Něco takového by přitom dávalo smysl ve chvíli, když by se z elektromobilů této značky stal stejný objekt hodný zbožňování jako svého času ony sportovní deriváty. Jenže tak tomu není ani náhodou, prodeje Hondy e jsou totiž doslova tragické. Od ledna do dubna bylo totiž na celém kontinentu prodáno jen 805 kusů.
Selhání japonské značky je přitom jasně patrné třeba v porovnání s registracemi BMW i3, které na trh přišlo již v roce 2013 a de facto by tedy mělo už jen paběrkovat. Nicméně mnichovský elektromobil dokázal jen za leden „nasekat“ dvojnásobek registrací a v takovém březnu či dubnu byl dokonce takřka trojnásobně úspěšný. Honda tedy se svým levnějším a přesto drahým hatchbackem zjevně netrefila terč.
Nyní ovšem tatáž automobilka hodlá již příští rok z evropské nabídky vyřadit cokoliv, co nemá hybridní nebo ryze elektrické ústrojí. Je tedy skoro jisté, že její prodeje klesnou ještě níž a nedivili bychom se, kdyby z Evropy zmizela úplně. Pokud se tak stane, ortel si podepsala sama, přepřáhnout v její situaci na auta, která většina lidí odmítá, je bláznivé.



O Hondu e není zájem zejména díky ceně, na českém trhu totiž tento hatchback vychází na 900 tisíc korun. Levněji lze přitom pořídit i takový Volkswagen ID.3, který je o poznání větší. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
