Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda si asi podepsala ortel, v Evropě bude nabízet jen auta, která skoro nikdo nechce
24.6.2021 | Petr Prokopec
S Hondou to jde v Evropě od deseti k pěti a potřebovala by opravdu pořádný prodejní hit, aby se odrazila ode dna. Sázka na auta, která většina lidí odmítá, vypadá spíše jako ryzí harakiri.
Ještě po příchodu nového milénia byla Honda v Evropě velmi oblíbenou značkou. Stála za tím mimo jiné nabídka sportovních derivátů, díky nimž měli zákazníci vždy po čem toužit. A co více, na trhu s ojetými vozy si své letité sny často mohli i splnit, neboť třeba takové CRX nebo Civic Type-R šly pořídit prakticky za hubičku. A jakkoliv takový roadster S2000 nepatřil ani jako ojetina zrovna mezi nejlevnější osazenstvo autobazarů, nedostupný taktéž nebyl. A několik jedinců dosáhlo i na NSX.
Momentálně ale Honda láká už jen málokoho. Type-R i NSX totiž sice k mání jsou, ovšem v prvním případě musíte sáhnout do kapsy hluboko a ve druhém vám ani obě stačit nebudou. Kdysi populární SUV jako CR-V přišly o část švihu i dieselové motory a Civic se svým komplikovaným designem a tříválcem v základu také neohromí. Není tak ve výsledku divu, že Honda v Evropě padá ke dnu.
S evropskými registracemi Hondy to tak jde už spíše od pěti k nule než od deseti k pěti. Za letošní březen celá značka prodala v celé Evropě jen 7 415 aut, tedy dokonce ještě méně než loni ve stejném období, kdy již docházelo k uzavírkám továren a showroomů. Ve srovnání s předchozími lety se navíc jednalo jen o třetinové množství, pročež by japonský výrobce měl skutečně bít na poplach. Co však skutečně dělá, je na pováženou.
Honda totiž aktuálně jako vůbec první japonská automobilka oznámila, že do roku 2040 ze své nabídky zcela vyřadí spalovací motory. Něco takového by přitom dávalo smysl ve chvíli, když by se z elektromobilů této značky stal stejný objekt hodný zbožňování jako svého času ony sportovní deriváty. Jenže tak tomu není ani náhodou, prodeje Hondy e jsou totiž doslova tragické. Od ledna do dubna bylo totiž na celém kontinentu prodáno jen 805 kusů.
Selhání japonské značky je přitom jasně patrné třeba v porovnání s registracemi BMW i3, které na trh přišlo již v roce 2013 a de facto by tedy mělo už jen paběrkovat. Nicméně mnichovský elektromobil dokázal jen za leden „nasekat“ dvojnásobek registrací a v takovém březnu či dubnu byl dokonce takřka trojnásobně úspěšný. Honda tedy se svým levnějším a přesto drahým hatchbackem zjevně netrefila terč.
Nyní ovšem tatáž automobilka hodlá již příští rok z evropské nabídky vyřadit cokoliv, co nemá hybridní nebo ryze elektrické ústrojí. Je tedy skoro jisté, že její prodeje klesnou ještě níž a nedivili bychom se, kdyby z Evropy zmizela úplně. Pokud se tak stane, ortel si podepsala sama, přepřáhnout v její situaci na auta, která většina lidí odmítá, je bláznivé.
O Hondu e není zájem zejména díky ceně, na českém trhu totiž tento hatchback vychází na 900 tisíc korun. Levněji lze přitom pořídit i takový Volkswagen ID.3, který je o poznání větší. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva