Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E
1.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská expanze ne a ne skončit. Nový model Aslan má jediný cíl - naznačit zákazníkům německých prémiových značek, že stejnou muziku lze pořídit levněji.
O expanzi korejských automobilek už se hovoří nějaký ten rok a mluvit dnes o hladu zejména Huyndai a Kie po úspěších zní skoro jako klišé. Jenže ona je to pořád pravda. Korejci jsou hladoví a chtějí prostě všechno - postavili či postaví nové sporťáky, další SUV, dostupné ostré kompakty, soutěžáky pro světové rallye, neustále vyvíjí nové motory, na Nübrugringu testují jako diví a ještě si při tom staví nové sídlo na pozemcích za 220 miliard. Tohle je prostě pořád velká jízda a i když v každém nemusí budit obdiv, nese své ovoce v podobě ekonomických výsledků.
Přes všechno výše zmíněné platí v našich končinách „Hjondé” za „sociální” značku, která za velké peníze prodá leda SUV, jejichž zákazníci „uvažují jinak”. Neznamená to, že nezkouší štěstí i v jiných segmentech, o pronikavém úspěchu ale hovořit nelze. Proč tomu tak je, by dalo na delší rozbor, v jiných koutech světa tomu tak ale zdaleka není. Zejména v Americe a Asii je Hyundai s to prodávat jako na běžícím pásu i velké a drahé modely, a tak nepřekvapí, že intenzivně topí také pod jejich kotlem.
Nejnovějším důkazem budiž nový model Aslan, který do ringu vchází s naprosto jasným cílem - postavit se německým prémiovkám vyšší střední třídy, tedy jmenovitě Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E. Pokud je vám jeho vzhled povědomý, ale jméno nikoli, vězte, že jde o stejný vůz, který byl před pár měsíci prezentován v předprodukční podobě se jménem AG. Teď si říká Aslan a jeho sebevědomí je skoro tak velké jako to, které čiší ze samotného jména.
Design novinky posuďte sami, my bychom ale řekli, že je líbivý leč poněkud nespecifický. Prostě další korejský sedan, řeknete si možná, k dobru mu je ale třeba přičíst přinejmenším jedno - navzdory svým nemalým rozměrům (4,97 m na délku, 1,87 m na šířku) působí docela kompaktně a to je něco, co na velkých autech vždy oceníme.
Interiér novinky hraje na značně konzervativní notu a ač mu nechybí elegance, žijící kus moderny to není. Tedy vzhledově, technicky je v tomto ohledu nepochybně na výši, když uvnitř najdeme nejen veškerou očekávatelnou výbavu v tomto segmentu, ale třeba i head-up-displej, systém udržování jízdy ve zvoleném pruhu s adaptivním tempomatem, parkovací asistent schopný zobrazovat vůz z ptačí perspektivy, vyhřívaná i chlazená sedadla, pokročilý palubní systém a spoustu další výbavy. Za tu jmenujme kupříkladu adaptivního podvozek nebo systém pro podporu jízdy zjišťující nejen už dnes celkem běžné informace o nehodách na cestě, ale také zprávy o počasí na plánované trase a dalších okolnostech, které mohou vaši jízdu ovlivnit.
Tohle auto prostě po faktické stránce má co nabídnout a stydět se nemusí ani za svou techniku. Pravda, přední pohon bude alespoň BMW a Mercedesu k smíchu (jak dlouho ovšem...), motory 3,0 V6 GDI a 3,3 V6 GDI s 270 a 294 koňmi cválajících skrze standardně dodávanou automatickou převodovku ale těžko. A ještě po jedné informaci by mohl Němcům zamrznout úsměv - základní Aslan s bohatou základní výbavou bude v Koreji stát 39 900 000 wonů, asi 820 tisíc Kč. Za to podobnou Pětku či Éčko nekoupíte ani omylem.
S ohledem na zmíněné není divu, že automobilka očekává jen na domácím trhu odbyt 2 tisíc kusů tohoto vozu měsíčně. I tak jsme si ale celkem jisti, že kdyby dorazil k nám, zájem o něj bude mizivý - image je sice prý na nic a lepší je poslouchat žízeň, čeští zákazníci ale investicí do nového auta stále „honí” spíše onen image. A z „předražené korejské plečky” (či jaké vnímání by si Aslan v ČR vysloužil), by asi sousedé do kolen nešli...

















Hyundai Aslan je zajímavé auto a na některých trzích bude jistě hitem. U nás by splakal na výdělkem...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Unikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
před 2 hodinamiNejnovější Mercedes je ztělesněním všeho, co je dnes s legendární německou značkou špatně
před 3 hodinamiOpravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 5 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 6 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva