Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chystá více než 20 nových modelů, třetina míří na neprobádané trhy
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka chce za 6 let dosáhnout pětiprocentního podílu na evropských trzích. Od příštího roku tak máme čekat šest novinek ročně.
Korejské automobilky se loni dočkaly menšího zisku, než se čekalo. Neznamená to samozřejmě, že by showroomy Kie a Hyundai zely prázdnotou, k tak černému scénáři máme ještě hodně daleko. Přesto jakékoliv zpomalení nehraje značkám do karet, zejména „Hjondé“ má totiž značné ambice, které dle plánu počítají s nárůstem podílu na trhu z loňských 3,5 procenta na pět procent v roce 2020. A proto by měla dorazit opravdu mohutná expanze nových modelů.
Do roku 2017 bychom se totiž měli dočkat hned 22 novinek. Do neprobádaných teritorií však zamíří jen přibližně třetina, neboť zbytkem jsou podle evropského šéfa značky Allana Rushfortha nástupci stávajících modelů či jejich facelifty. I přesto se ale jedná o výrazný útok na zavedenou konkurenci - podle daného scénáře bychom totiž měli počítat s premiérami šesti novinek ročně.
Z nedostatku matematických znalostí nás přitom rozhodně nemusíte podezírat. Daných 18 až 19 modelů by totiž mělo dorazit především mezi lety 2015 a 2017. Na letošek pak připadá premiéra nového Hyundai i20, přičemž zpoza oceánu by měl dorazit také sedan Genesis. Mimo to pak již od loňského roku máme za sebou premiéru modelu i10, který do plánu spadá rovněž.
Právě díky této novince by přitom pozice Hyundai na evropských trzích měla doznat značného zpevnění, neboť jen ve Velké Británii si již vůz objednalo na 8 000 zákazníků. Šéf tamního zastoupení Tony Whitehorn tak doufá, že do konce dekády se povede prodat přes 100 000 exemplářů, díky čemuž by značka patřila mezi pět nejlepších. Pro srovnání - v roce 2008 byla třiadvacátá.
Na druhou stranu, takového Hyundai Genesis se prý má prodat jen pár kousků. A to především kvůli absenci dieselu pod kapotou. Jeho příchod do Evropy však podle Rushfortha nemá „honit prodeje, ale spíše vytvořit povědomí o korejské technice“. A to by klapnout mohlo, zvláště při pohledu na osmiválcovou verzi s výkonem 425 koní.
Jen novými technologiemi ovšem reputace značky nahoru nepoleze, což ví i sám Rushforth. Sám totiž dodává, že stávajícího úspěchu Hyundai dosáhlo díky čtyřem pilířům - šrotovnému, firemnímu leasingu, továrnám v Turecku či České republice a zlepšení loajality zákazníků. Ta totiž stoupla z 36 procent dosažených v roce 2010 na působivějších 50 %.






Mohutná korejská expanze začala již loni odhalením nového Hyundai i10
Nové Hyundai i20 patří do první vlny plánovaných nových modelů. Dočkat bychom se jej měli ještě letos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch