Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce více pečovat o současné klienty místo nahánění nových. I v ČR?
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí hlavně loajální zákazníky, díky nimž navýší svůj podíl na trhu. Větší počet leasingů pak pro změnu má vést k vyššímu zisku.
Agresivní politika českého zastoupení korejské automobilky asi nepotřebuje nějaké speciální představení. Pro zvyšování prodejů dělá Hyundai kde co od vystavování konkurenčních modelů v jeho showroomech pro „nezávislé porovnání“, na internetu se objevily neoficiálně se tvářící testy prováděné „renomovanými odborníky“, kde mladoboleslavský vůz byl maximálně strhán. A aby toho nebylo málo, pak třeba poblíž pražského letiště najdete billboardy s nápisy „Welcome to Hyundai-land“, jež mají návštěvníky jen utvrzovat v tom, že korejská automobilka je vlastně českou.
Proč se o tom ale zmiňujeme? Rozhodně ne kvůli obraně značky Škoda, jak se asi mnozí z vás domnívají, to spíše kvůli slovům Allana Rushfortha, který je evropským šéfem Hyundai. Podle něj se totiž značka chce mnohem více zaměřit na stávající klientelu, než aby agresivně hledala novou, což je fakt, který jsme zmínili již během představení nové sportovní divize N. Stejně tak jsme ovšem uvedli, že Korejci rovněž chtějí navýšit svůj podíl na trhu ze stávajících 3,5 % na 5 % v roce 2020.
Že je obojí neslučitelné? Ne tak docela, jak ostatně naznačuje Rushforth, podle kterého je „aktuálním primárním cílem pozvednutí kvality našich operací, i kdyby to znamenalo, že nebudeme schopni udržet náš podíl na trhu“. Tedy jinými slovy, Hyundai chce vyrábět kvalitnější, žádanější a tedy i dražší modely, které značce přinesou mnohem větší zisk. A to i za předpokladu, že by se prodalo méně vozů než letos.
„V posledních pěti letech jsme odvedli kus dobré práce, když jsme byli ve správný čas na správném místě s těmi správnými výrobky. Díky „šrotovnému jsme získali mnoho nových zákazníků, přičemž nyní je hlavní výzvou tyto zákazníky udržet,“ dodává Rushford. Na mysli tím přitom má nedávný vývoj, kdy tři čtvrtiny všech modelů značky v Evropě (je jich tu 3,3 mil.) byly prodány v posledních sedmi letech.
Kromě prodejů však rostla i loajalita, neboť ještě před rokem se jednalo o cca 36 procent vracejících se zákazníků. Nyní je však Hyundai s 49 % nad průměrem automobilového odvětví, přičemž pokud se podle Rushforda povede zvýšit loajalitu o dalších 5 procent, bude to v rámci prodejů znamenat dalších 34 000 registrací ročně. A tím se vysvětluje růst podílu na trhu při kladení důrazu na zachování věrnosti.
Šéf evropských operací rovněž dodává, že danou loajalitu se povede navýšit tím, že zákazníkům ze Starého kontinentu budou nabízeny ty správné modely vyvíjené a vyrobené v Evropě. Tím se pro změnu vracíme zcela na začátek našeho dnešního povídání, tedy na situaci panující v Česku, kde Hyundai útočí především na národní povědomí, které prodává prakticky na každém trhu. Kromě této strategie pak má být více propagován firemní leasing, neboť podle statistik značky zákazníci lapeni do těchto finančních sítí bývají loajálnější a navíc kupují lépe vybavené modely.
Dosavadní aktivita Hyundai v České republice - a tím proti ní nějak nebrojíme - měla nepochybně na prvním místě zvýšení tržního podílu skoro za každou cenu, třebaže to nemusí znamenat, že značka na stávající zákazníky „kašle”. Tak uvidíme, jak vše dopadne - pokud má být na prvním místě budování loajální klientely, bude muset přístup korejského giganta nabrat trochu jiné podoby.
Na české city útočí korejské Hyundai hlavně modelem i30, který se vyrábí v moravských Nošovicích
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
před 7 hodinami - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
před 8 hodinami - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
před 10 hodinami - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 11 hodinami - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva