Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 nakonec dorazí do Evropy, po cestě se ale zdrží a zdraží
14.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již základ korejského sedanu by měl stát přes milion korun. Ještě dražší pak bude verze s výkonem 425 koní a senzorem hladiny CO2 v kabině.
O nové generaci luxusního korejského sedanu již byla napsána celá řada článků. Detailně jsme se podívali na jeho pohon všech kol, stejně jako našemu hledáčku neunikla ani integrace s brýlemi Google Glass nebo druhá generace multimediálního systému Blue Link. Nyní se Hyundai Genesis ukázalo naživo také v Detroitu, kde se celá show opakovala. Korejská značka ji však obohatila o několik nových informací, které jsou zejména pro nás nejrelevantnější. Spojitost totiž mají s výletem modelu na Starý kontinent.
Kolem horké kaše přitom nebudeme chodit dlouho, ale rovnou jí sníme. To jinými slovy znamená, že nové Genesis na evropské trhy dorazí a dokonce bude k mání i s pravostranným řízením. Jenže pod kapotou nenabídne dieselový motor, a to bude jeho přitažlivost trochu limitovat. Dá se tedy předpokládat, že v takové Velké Británii či pro nás důležitějším a dostupnějším Německu korejská značka tento model nabídne.
Zatímco ve Spojených státech ale novinka půjde do prodeje již na jaře a cena základního modelu by neměla přesáhnout 40 000 USD (cca 800 tisíc korun), v Evropě by dealeři měli přijímat objednávky až někdy od léta. Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.
Na druhou stranu, Genesis je prvním modelem korejské značky, který se nese v designu Fluidic Sculpture 2. A jako takový bude poutat pozornost, kdekoliv se objeví. Při pohledu pod kapotu pak navíc slibuje působivou dynamiku již se 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 315 koní. V této konfiguraci je navíc k mání zmiňovaný pohon všech kol, zatímco v případě pětilitrového osmiválce již míří 425 koní pouze na zadní nápravu.
Jak je pak u Hyundai dobrým zvykem, již v základu lze očekávat bohatou výbavu. Tu pak můžete navýšit o již uvedené finesy od Googlu, tedy jakmile to legislativa dovolí. Bezpečnostní systémy jako detekce slepých úhlů nebo na radaru založený adaptivní tempomat jsou však již klasickou doplňkovou výbavou, stejně jako třeba senzor hladiny CO2 v kabině.



































Nové Hyundai Genesis nakonec dorazí do Evropy. Zákazníky tu ale bude lovit pouze s benzinovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 34 minutamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch