Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai představilo nový motor 1,4 T-GDI i diesel-elektrický hybrid
2.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco přeplňovaný benzinový agregát schopný spalování CNG debutuje pod kapotou Hyundai i30, hybrid je prozatím vyhrazen modelu i40.
Korejská automobilka Hyundai není na pařížském autosalonu tak hojně zastoupena novinkami jako sesterská Kia. Zatímco ta do města nad Seinou přivezla faceliftované modely Rio a Venga, novou generaci SUV Sorento a koncepční Optimu T-Hybrid, „Hjondé“ se může pochlubit pouze novým hatchbackem i20. Ten je sice k vidění jako pětidvířko i stylovější kupé, na ohromení publika by však přesto ani tato dvojka nestačila. A proto Korejci přihazují do placu také nové pohonné jednotky.
Pod kapotou Hyundai i30 tak debutuje 1,4litrový agregát T-GDI, který vznikl zmenšením objemu již známé přeplňované jedna-šestky. Jeho technické parametry zatím nejsou známy, ve zmíněném hatchbacku však jde o verzi schopnou spalovat zemní plyn. Díky tomu vůz dostal kromě zmenšené benzinové také plynovou nádrž schopnou pobrat 15 kilogramů CNG. To jistě navýší dojezd, jak jsme však uvedli, není jisté, o kolik kilometrů půjde.
Tento agregát postupně zamíří také pod kapoty dalších modelů, kdy jistotou je právě nové Hyundai i20. To by pak následně mělo dostat ještě menší jednotky v podobě litrového přeplňovaného motoru. V jeho případě však kromě této zmínky nebyly publikovány žádné další informace, přesunout se tak můžeme k hybridnímu hnacímu ústrojí.
To bude složené z 1,7litrového dieselu, elektromotoru a olovo-uhlíkového akumulátoru, který nahrazuje mnohem konvenčnější lithium-iontové nebo nikl-metal-hydridové baterie. Produkovat má přitom 155 koní a 360 Nm, což ve srovnání se základním dieselovým motorem představuje zlepšení o 15 procent. Kromě toho se pak dočkáme rovněž 20procentního ponížení emisí CO2 a spotřeby.
Pokud máte pocit Déjà vu, tak oprávněně. Stejné ústrojí představí i Kia pod kapotou v úvodu zmíněného sedanu Optima T-Hybrid. Hyundai přitom hybridní jednotku vloží do motorového prostoru modelu i40, zatím však není jasné, kdy se tak stane. Stoprocentně však můžeme i v tomto případě počítat s rozšířením do dalších vozů značky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.



Diesel-elektrické pohonné ústrojí, které bylo poprvé prezentováno pod kapotou Kie Optima T-Hybrid, dostane také Hyundai i40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry