Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad
3.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
S dotykovými „tlačítky” na volantu by Hyundai nebylo první, ale to neznamená, že je to vhodné. Šance nechtěného „zmáčknutí” je příliš velká.
Dotykové ovládání v autech může mít své místo - třeba navigace se jeho pomocí ovládá docela dobře, alespoň když stojíte. Jenže se to s ním nesmí přehánět, jako např. v Peugeotu 308. Existují i vozy, které využívají dotykových „tlačítek” také velmi široce, ale nejsou úplně špatné - to je příklad třeba Hondy HR-V. I ta má ovšem na volantu normální tlačítka, která zmáčknout nechtěně skoro nejde.
U hůře řešených tlačítek se to ale stát může a u těch dotykových tuplem. Ruce po volantu při jízdě různě „cestují” a zavadí tu a tam i o místa, kam se při jízdě 130 km/h po dálnici nedostanou. Proto vypadá na první pohled jako velmi špatný nápad snaha značky Hyundai namontovat dotyková tlačítka na volant. Na ten člověk sahá pořád, točí s ním někdy pomalu, někdy rychle. Je tedy téměř nevyhnutelné, že dotyková tlačítka „zmáčknete”, aniž byste chtěli.
Samozřejmě netušíme, jaké funkce by měla dotyková tlačítka na volantu Hyundai mít, jejich přidanou hodnotu ale nevidíme. Tlačítka tu fungují perfektně a mají jednu klíčovou výhodu - po nějaké době za volantem konkrétního vozu se nemusíte dívat, kam saháte, chcete-li zvýšit hlasitost rádia nebo nastavit tempomat. Prostě po paměti sáhnete na správné místo.
S dotykovým ovládáním na tohle můžeme zapomenout. Jistě si pamatujete, jak snadné bylo psát SMS za chůze na telefonu s tlačítky a nedívat se přitom na něj. A jistě víte, že na dotykovém telefonu něco takového není reálné, protože se jen dotýkáte prsty zcela hladké plochy.
Hyundai není první, kdo to s dotykovým ovládáním auta přehání. Honda se zbavila starého dobrého otočného ovladače hlasitosti už dávno a nejnovější Civic má dokonce na volantu kolébkový přepínač, který můžete mačkat a tak upravovat hlasitost, ale také po něm můžete jezdit prstem a ztišit rádio tímhle způsobem, protože je též dotykový.
U Civicu není úplně marný, protože je relativně daleko od věnce volantu. Přesto ale jistě bude tradiční kolébkový přepínač levnější, jednodušší a nebude u něj riziko nechtěného použití, které u dotykového tlačítka je vždycky. Tak proč znovu vymýšlet vymyšlené?




Patentové snímky ukazují snahu Hyundaie nainstalovat na volant dotyková "tlačítka"
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
