Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začalo platit lidem za to, že absolvují zkušební jízdu v jeho autech
7.9.2019 | Mirek Mazal
Neobvyklou formu propagace zvolila korejská značka v rámci boje o zákazníky v USA. Její postup má logiku, přesto máme pocit, že působí trochu zoufale.
Americké zastoupení automobilky Hyundai nasadilo v boji o zákazníky novou zbraň. Autorizovaní prodejce nyní lákají potenciální kupce ke zkušební jízdě s libovolným novým modelem pomocí finanční odměny. Na webu stačí vyplnit své osobní údaje, přidat data k platební kartě, absolvovat zkušební jízdu u dealera a odměna je vaše.
Není úplně malá, akce nazvaná Hyundai National Test Drive Offer nabízí každému zájemci 50 dolarů, tedy asi 1 170 Kč za uskutečnění jediné testovací jízdy s některým z nabízených automobilů. Automobilka skutečně nerozlišuje, jaký to bude, takže se stejná odměna váže k nejlevnějšímu i nejdražšímu typu z portfolia určeného zájemcům ze Spojených států.
Pokud vás nyní napadlo, že by se tím dalo dobře živit, neboť si stačí každý den střihnout jednu testovací jízdu a 36 tisíc korun za měsíc máte v kapse, musíme vás zklamat. Hyundai předem avizovalo, že placené zkušební jízdy nebude možné provádět opakovaně a do programu se lze zapojit jen jednou za šest měsíců. Intervaly automaticky hlídá centrální databáze asijského výrobce takže ani nápad, že s tímto úmyslem budete objíždět USA, neobstojí.
Nápad Hyundai může působit zvláštně, ale má svou logiku - automobilky investují do reklamy miliardy a snadno mohou dojít k závěru, že získat jednoho potenciálního kupce ke zkušební jízdě touto cestou stojí více než 50 dolarů. Tak proč nevzít takovou sumu a nenabídnout ji přímo lidem? Přesto máme pocit, že to není dobrý nápad.
Jednak to působí trochu zoufale, neboť existují značky, u kterých by se lidé mohli přetrhnout, aby jim prodejce zkušební jízdu vůbec umožnil a Hyundai se nyní samo zařazuje na opačný konec spektra - musí platit lidem, aby si přišli jejich auta projet. A pak je tu pochopitelně jisté riziko oportunismu, neboť 50 dolarů není zase tak málo, aby někdo neabsolvoval zkušební jízdu jen pro ně bez špetky zájmu o samotné auto.
Samozřejmě, i takoví lidé mohou nakonec zjistit, že Hyundai jsou lepší, než si myslí, přesto je u nich šance na úspěšný obchod nepochybně nižší. Je tedy otázkou, kolik takových lidí bude, u Hyundai ale zřejmě došli k závěru, že Američané mají příliš mnoho práce, aby na takovém programu ve velkém parazitovali. U nás bychom si stejným závěrem nebyli jisti...






Hyundai zkouší novou formu boje zákazníka, ...
zájemcům platí za to, aby absolvovali zkušební jízdu s některým z jeho aut
Zdroj: Hyundai USA
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch