Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai začalo platit lidem za to, že absolvují zkušební jízdu v jeho autech
7.9.2019 | Mirek Mazal
Neobvyklou formu propagace zvolila korejská značka v rámci boje o zákazníky v USA. Její postup má logiku, přesto máme pocit, že působí trochu zoufale.
Americké zastoupení automobilky Hyundai nasadilo v boji o zákazníky novou zbraň. Autorizovaní prodejce nyní lákají potenciální kupce ke zkušební jízdě s libovolným novým modelem pomocí finanční odměny. Na webu stačí vyplnit své osobní údaje, přidat data k platební kartě, absolvovat zkušební jízdu u dealera a odměna je vaše.
Není úplně malá, akce nazvaná Hyundai National Test Drive Offer nabízí každému zájemci 50 dolarů, tedy asi 1 170 Kč za uskutečnění jediné testovací jízdy s některým z nabízených automobilů. Automobilka skutečně nerozlišuje, jaký to bude, takže se stejná odměna váže k nejlevnějšímu i nejdražšímu typu z portfolia určeného zájemcům ze Spojených států.
Pokud vás nyní napadlo, že by se tím dalo dobře živit, neboť si stačí každý den střihnout jednu testovací jízdu a 36 tisíc korun za měsíc máte v kapse, musíme vás zklamat. Hyundai předem avizovalo, že placené zkušební jízdy nebude možné provádět opakovaně a do programu se lze zapojit jen jednou za šest měsíců. Intervaly automaticky hlídá centrální databáze asijského výrobce takže ani nápad, že s tímto úmyslem budete objíždět USA, neobstojí.
Nápad Hyundai může působit zvláštně, ale má svou logiku - automobilky investují do reklamy miliardy a snadno mohou dojít k závěru, že získat jednoho potenciálního kupce ke zkušební jízdě touto cestou stojí více než 50 dolarů. Tak proč nevzít takovou sumu a nenabídnout ji přímo lidem? Přesto máme pocit, že to není dobrý nápad.
Jednak to působí trochu zoufale, neboť existují značky, u kterých by se lidé mohli přetrhnout, aby jim prodejce zkušební jízdu vůbec umožnil a Hyundai se nyní samo zařazuje na opačný konec spektra - musí platit lidem, aby si přišli jejich auta projet. A pak je tu pochopitelně jisté riziko oportunismu, neboť 50 dolarů není zase tak málo, aby někdo neabsolvoval zkušební jízdu jen pro ně bez špetky zájmu o samotné auto.
Samozřejmě, i takoví lidé mohou nakonec zjistit, že Hyundai jsou lepší, než si myslí, přesto je u nich šance na úspěšný obchod nepochybně nižší. Je tedy otázkou, kolik takových lidí bude, u Hyundai ale zřejmě došli k závěru, že Američané mají příliš mnoho práce, aby na takovém programu ve velkém parazitovali. U nás bychom si stejným závěrem nebyli jisti...






Hyundai zkouší novou formu boje zákazníka, ...

zájemcům platí za to, aby absolvovali zkušební jízdu s některým z jeho aut
Zdroj: Hyundai USA
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 8 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 10 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 11 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
dnes
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
