Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 2,2D: rival trojky dostal diesel Mercedesu, v prodeji bude až na podzim
6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Infiniti odsouvá prodej nového sedanu Q50 na podzim, v Ženevě se však již ukázal s novým vznětovým čtyřválcem made in Daimler.
Po dvou šestiválcových modelech určených převážně pro klientelu ve Spojených státech se nové Infiniti Q50 představuje v Ženevě rovněž s dieselovým čtyřválcem, primárně chystaným pro evropské zákazníky. Potenciální konkurent mnichovské trojky nahrazuje sedan G37 prodávaný výlučně se zážehovými jednotkami, tentokrát však podává pomocnou ruku další evropský rival.
Luxusní značka Infiniti podle očekávání profituje z uzavření partnerství mezi koncerny Daimler a Renault-Nissan tím, že může od nynějška používat dieselový čtyřválec Mercedesu o objemu 2 143 cm3, který byste našli pod kapotou tříd C a E. Japonci nedostali k dispozici jeho nejvýkonnější verzi 250 CDI s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní, nýbrž provedení 220 CDI s výkonem 170 koní při 3 000 až 4 200 ot./min a nejvyšším točivým momentem 400 Nm v rozmezí od 1 400 do 2 800 otáček.
Síla motoru se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální anebo sedmistupňovou automatickou převodovkou rovněž z produkce stuttgartské značky. V případě Q50 vybaveným spojkovým pedálem proběhne akcelerace z 0 na 100 km/h „pod devět sekund“ a nejmenší sedan Infiniti se rozjede na maximálních 230 km/h. Spotřeba podle evropských tabulek vychází na 4,4 l/100 km, automobilka však upozorňuje, že jde prozatím jen o předběžné číslo.
Infiniti Q50 se začne v Evropě prodávat nejpozději na podzim, přičemž podle britského Autocaru můžou zdejší trhy počítat rovněž s hybridním modelem kombinujícím 3,5litrový šestiválec s elektromotorem o společném výkonu 364 koní a schopností zrychlit na stovku za „méně než 5,5 sekundy“, zbytek dat z homologace obou aut pak bude podle Infiniti k dispozici v létě. Ceny Japonci prozradí asi zřejmě až na frankfurtské výstavě IAA.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.






Evropská verze 150 živě v Ženevě
Infiniti slibuje spotřebu dieselu 4,4 litru na 100 kilometrů
Zdroje: Infiniti, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva