Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Renault-Nissan společně vyvinou nový motor 1,3 turbo, kupodivu čtyřválcový
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vedení koncernů Daimler a Renault-Nissan je zřejmě spokojené s dosavadním vývojem spolupráce. Firmy se dohodly na vývoji nových pohonných systémů.
Ve spěchu a poprasku kolem automobilových premiér pařížského autosalonu zůstala trochu stranou informace o nové dohodě formálně uzavřené na výstavě, která dále prohlubuje kooperaci mezi německým koncernem Daimler a mezinárodním konglomerátem Renault-Nissan. Obě společnosti se zavázaly spolupracovat při vývoji pohonných systémů, včetně maloobjemového benzínového motoru a automatické převodovky.
Malý agregát o objemu 1,3 litru dostane přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a jeho výkon se bude pohybovat v rozmezí od 120 do 150 koní. Čtyřválec se dostane pod kapoty modelů všech tří automobilek a cílem není nic jiného než snížit průměrné papírové emise. K projektu byla přizvaná také japonská dceřiná společnost Jatco, jeden z největších výrobců převodovek s plynule měnitelným převodem. Ta se má postarat o licenční produkci automatu Mercedesu spojeného se systémem stop-start a řazení bez přímé mechanické vazby. Výroba je naplánovaná v mexické pobočce firmy.
Jak svými podpisy stvrdili Dieter Zetsche, nejvyšší šéf Daimleru a Carlos Ghosn, prezident francouzko-japonského syndikátu, nové motory i převodovky se začnou montovat do vozů v roce 2016. „Tato dohoda a z ní vzešlé komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše vzájemná pomoc, ze které budou hmatatelně profitovat naši zákazníci,“ řekl Carlos Ghosn. „Náš vztah se rozšiřuje organicky i logicky,“ dodal.
„Spolupráce letos dosáhla nového milníku, na silnici jsou první auta i motory vzniklé z našeho partnerství. Navíc všichni naši inženýři si udržují otevřenou mysl, při pohledu na všechny potenciální oblasti nové spolupráce,“ přisadil své na závěr také Dieter Zetsche, který tím mezi řádky nechal otevřená vrátka na další rozšiřování vzájemného sdílení zdrojů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch