Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla

Japonský sedan dorazí se dvěma motory V6, automatickou převodovkou a novým elektrickým řízením, jehož posilovač může řidič sám nastavit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla

14.1.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský sedan dorazí se dvěma motory V6, automatickou převodovkou a novým elektrickým řízením, jehož posilovač může řidič sám nastavit.

V segmentu prémiových sedanů začíná být poslední dobou pěkně horko. Zatímco ale německá trojka Audi, BMW a Mercedes-Benz má svou modernizaci za sebou, pro japonské alternativy s logem Lexusu a Infiniti nastal čas právě nyní na detroitském autosalonu. Zajímavé přitom je, že třetí generace modelu IS i zcela nové Q50 debutují na výstavišti Cabo bok po boku. Zatímco ovšem u Lexusu si na podrobné technické informace musíme ještě počkat, Infiniti nám svá data servíruje na stříbrném podnosu. Přičemž podle šéfa značky Johana de Nysschena se máme připravit „na opravdovou změnu pravidel hry v segmentu sportovních sedanů“.

Co si pod tím představit? Pokud vás v první chvíli napadá dieta v podobě alespoň 200 kil ve srovnání nově pojmenovaného sedanu s předchozím modelem G37, citelné navýšení výkonu, podvozek se schopnostmi Nissanu GT-R nebo vrácení manuální převodovky do nabídky pro celý svět, pak jste poměrně vedle. I když korekci hmotnosti inženýři Infiniti na paměti měli, neboť přední dvojité lichoběžníky i zadní víceprvková náprava jsou ve větší než malé míře vyrobeny z hliníku. Přesné údaje o váze však zůstávají tajemstvím.

Místo nich japonská automobilka zmiňuje především nový systém řízení Direct Adaptive Steering, kterým je sedan Q50 vybaven jako první na světě. Tato technologie využívá nezávislé kontroly úhlu natočení kol i zásahů do řízení, přičemž reagovat na jakékoliv výkyvy dokáže rychleji než systém mechanický. Řidič si přitom může vybrat ze čtyř předvolených variací, kdy je různě upravena míra účinku posilovače a dokonce i ostrost převodu.

Mimo to Infiniti Q50 dostalo pokročilý systém Active Lane Control, který vychází z technologie monitorování jízdy v daném jízdním pruhu Lane Departure Prevention. Díky kameře umístěné až nad zpětným zrcátkem však dokáže snímat silnice daleko dopředu a připravit tak elektronické systémy na možné imperfekce vozovky, změny povrchu nebo boční vítr. Což jinými slovy znamená aktivní zásah do řízení.

Právě tyto systémy by zřejmě podle Nysschena měly do segmentu sportovních sedanů přinést onu revoluci, což značka dokládá testováním na Nürburgringu, kde se za volant posadil Sebastien Buemi. Kromě toho zasáhl do vývoje novinky také trojnásobný světový šampion Sebastian Vettel, přičemž oba piloti Formule 1 na sedan Q50 pěli chválu. Čemuž se ale nelze s ohledem na to, čí chleba v tu chvíli jedli, divit.

Než však Infiniti definitivně odsoudíme do role přetechnizovaného, ale rozhodně ne sportovního sedanu, počkáme si na usednutí za volant. To ovšem proběhne zřejmě až někdy na podzim nebo v zimě. Do amerického a kanadského prodeje jde totiž nové Infiniti až ve druhé půli letošního roku, Evropa má následovat pár měsíců poté. Cenu ovšem japonská značka neoznámila pro žádný trh.

Víme ovšem tolik, že globálně bude nový model Q50 nabízen se dvěma šestiválcovými motory. První o objemu 3,7 litru nabídne 333 koní, druhý 3,5litrový by pak v kombinaci s elektromotorem měl dávat k dobru 359 koní. Speciálně pro Evropu pak značka zřejmě v Ženevě představí benzinový a dieselový čtyřválec z produkce Mercedesu.

Pro všechny pohonné jednotky přitom standardem bude sedmistupňová automatická převodovka s pádly pod volantem. Volit ovšem budete moci mezi pohonem zadních kol nebo systémem 4x4. V základu pak dostanete 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 225/55, za příplatek jsou však devatenáctky s pneu 245/40.

Zajímavou finesou nabízenou v základu je pak inteligentní klíč i-Key, který dokáže podle přicházejícího řidiče již dopředu nastavit posez za volantem, hlasitost audio systému, navigaci nebo telematiku. K dispozici je přitom 96 přednastavených variant, přičemž ke každému vozu můžete dostat až čtyři klíče.

Další výbava bude záviset na daném trhu, počítat se ovšem dá s novými sedadly podporujícími páteř, audio systémem Bose se 14 reproduktory, kamerovým systémem nabízejícím i tzv. ptačí pohled nebo hliníkovými obklady ve stylu samurajů či dřevěných dekorů malovaných technikou Urushi z 16. století.

Více informací pro evropskou klientelu si zřejmě značka schovává až na zmiňovanou Ženevu. V mezičase bychom ovšem měli jistě přijít s dalšími fotografiemi a možným videem. A samozřejmě také s detaily o konkurenčním novém Lexusu IS.


Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 1 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 02Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 2 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 03Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 3 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 04Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 4 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 05Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 5 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 06Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 6 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 07Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 7 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 08Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 8 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 09Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 9 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 10Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 10 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 11Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 11 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 01Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 12 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 12Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 13 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 13Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 14 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 14Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 15 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 15Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla - 16 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 16
Nové Infiniti Q50 se v Detroitu představilo se dvěma benzinovými motory V6, pro Evropu zřejmě dostane i benzinový a dieselový čtyřválec

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše