Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX Sport Inspiration detailně a naživo, bude to nová QX50
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept SUV má délku 4,6 m, rozvor 2,8 m a světlou výškou 230 mm. Dorazit by mohl s výkonem až 405 koní.
Přiznejme si na rovinu, že někdejší Infiniti EX nebylo zrovna modelem, ze kterého by se lidem podlamovala kolena. S příchodem roku 2013 došlo k přejmenování na QX50, tento krok však japonské značce nevyšel tak, jak si asi plánovala - prodeje na evropském i americkém kontinentu klesly na polovinu někdejších čísel. Náprava se ovšem rýsuje, neboť Infiniti na autosalonu v Pekingu představilo nový koncept QX Sport Inspiration.
Původně přitom nebylo jasné, za který ze stávajících modelů značky tato studie v budoucnu zaskočí. Nyní však jsou venku i některá technická data, QX Sport Inspiration měří 4,6 m na délku, 1,9 m na šířku a 1,65 m na výšku. Tím víceméně kopíruje rozměry stávajícího crossoveru QX50, což lze říci také o rozvoru 2,8 m. Pro úplnost pak jen dodáme, že světlá výška činí 230 milimetrů.
O pohonném ústrojí se značka prozatím nezmiňuje, nicméně pohled na otáčkoměr s červeným polem startujícím okolo osmi tisíc otáček naznačuje, že pod kapotou bychom mohli nalézt nový třílitrový šestiválec bi-turbo. Ten aktuálně existuje ve dvou verzích, z nichž ta slabší produkuje 305 koní a 400 Nm, ta silnější 405 koní a 475 Nm. Maximum točivého momentu je přitom pokaždé k dispozici v pásmu 1 600 až 5 200 ot./min.
U modelů Q50 a Q60 je tato pohonná jednotka pokaždé spjata se sedmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, který lze za příplatek vyměnit za systém 4x4. Obdobnou kombinaci nejspíše dostane i příští QX50, ačkoliv v případě crossoveru možná bude čtyřkolka standardem. Mimo to nejspíše dorazí také dieselový třílitr a hybridní varianta kombinující benzinový šestiválec s elektromotorem.
Více bychom se měli dozvědět v řádu měsíců, neboť stávající Infiniti EX/QX50 přišlo na svět již v roce 2007. Ve světle dnešních životních cyklů automobilů tak již přesluhuje, pročež nástupce nejspíše dorazí do dvou let. Při pohledu na design Alfonso Albaisy můžeme jen litovat, že v České republice již nebude oficiálně k mání, jakkoli nedávný odchod značky pochopitelně nemusí být definitivní.














Infiniti QX Sport Inspiration se naživo ukázalo v Pekingu, jako příští QX50 by mělo dorazit v řádu dvou let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před hodinouV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 3 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 4 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva