Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem

(+ video, ceník) Nová generace QX70 má dorazit v roce 2015, zatím je tu přejmenovaná současná, ještě pořád s pětilitrovou vé-osmičkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem

9.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video, ceník) Nová generace QX70 má dorazit v roce 2015, zatím je tu přejmenovaná současná, ještě pořád s pětilitrovou vé-osmičkou.

Změna nomenklatury Infiniti pokračuje vcelku nenápadně, ale vytrvale. Sami jsme si toho všimli jen tak mimoděk, když se nám u tiskové zprávy informující o příchodu koncepčního sedanu Q50 Eau Rouge objevil obrázek crossoveru FX, oOvšem již s novým názvem QX70. Zapátrali jsme tedy na webu japonské značky, díky čemuž pro vás máme nové informace, fotky, video i české ceny. Tak si vše pojďme pěkně projít.

Po stránce designové bychom neměli hledat oproti předchozímu provedení příliš změn, neboť tentokráte jde opravdu jen o pouhé přejmenování. Infitini totiž na rok 2015 připravuje novou generaci, a tak většinu snah logicky soustředí na nástupce stávajícího provedení. To by se mělo pyšnit prostornějším interiérem, pod jeho kapotou však dost možná již nedorazí benzinový osmiválec.

Současná generace je tedy nejspíš poslední šancí, jak si pětilitr s výkonem 390 koní pořídit. Napříště totiž na jeho místě velmi pravděpodobně najdeme pouze 3,5litrový šestiválec spřažený s elektromotorem. Tato kombinace by přitom měla nabídnout kombinovaný výkon 360 koní, se kterým dorazí i velmi nízká normovaná spotřeba. Stovku za 5,8 sekundy však zřejmě hybrid nedá.

Z budoucnosti se ale vraťme zpátky do přítomnosti, kde momentálně základním provedením je verze QX70 GT. Tu lze pořídit s 3,7litrovým benzinovým šestiválcem o výkonu 320 koní (za 1 316 617 Kč) nebo s třílitrovým turbodieselem, jež produkuje koní 238 (za 1 370 058 Kč). V obou případech je přitom standardem sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ve výbavě přitom v obou verzích dostáváte prakticky vše, po čem srdce motoristovo může zatoužit. Tedy klimatizaci, audio systém, airbagy či elektronické berličky, jimž asistuje třeba údajněnepoškrabatelný lak Scratch Shield. Nechybí ani pohon všech kol, se kterým se benzinová verze dostane na stovku za 6,8 sekundy, zatímco dieselu to trvá 8,3 sekundy.

Za příplatek pro tuto úroveň výbavy lze pak získat multimediální balíček (za 90 750 Kč), který počítá s vrcholným audio systémem Bose, navigací nebo 30 GB harddiskem. To samé platí pro verzi Infiniti QX70 S, která je s benzinovým motorem k mání za 1 396 275 Kč, zatímco model s dieselem dosahující spotřeby 8,6 l/100 km lze koupit za 1 449 717 Kč.

Vyjma toho je k dispozici úroveň QX70 GT Premium, která již zmiňovaný balíček má ve standardní výbavě. Přičemž s 3,7litrovým šestiválcem stojí 1 476 437 Kč, s třílitrovým „naftožroutem“ pak 1 529 879 Kč. Na vrcholu pak stojí úroveň QX70 S Premium, kde je kromě zmíněných pohonných jednotek k mání i onen osmiválec. A to za 1 789 525 Kč.

Více informací vám sdělí úplný oficiální ceník (PDF 52,7 kB). Jak ovšem sami zjistíte, příliš dalších detailů v něm už není, pro bližší podrobnosti je totiž třeba kontaktovat prodejce napřímo.


Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem - 1 - Infiniti QX70 2014 01Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem - 2 - Infiniti QX70 2014 02Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem - 3 - Infiniti QX70 2014 03Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem - 4 - Infiniti QX70 2014 04Infiniti QX70: crossover FX má nový název, asi naposledy je k mání s osmiválcem - 5 - Infiniti QX70 2014 05
Infiniti FX se přejmenovalo na QX70. Kromě jiného znaku na zadním víku však žádné další změny nenajdete

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.