Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar posílá do prodeje posledních 60 aut s motory V8. Jakmile dojdou, nepřijde už nic
11.6.2025 | Petr Prokopec
Je to tečka za jednou érou, kterou zlí jazykové označují za tečkou za existencí Jaguaru jako takového. Jestli má tahle značka vůbec nějakou budoucnost, nehodláme spekulovat, její osmiválcová minulost i současnost ale končí tady a teď.
Loni v prosinci se Jaguar pochlubil konceptem Type 00, který má představovat začátek nové éry britské značky. Ta se totiž už před čtyřmi roky rozhodla, že když nedosáhla úspěchu se spalovacími auty jako konkurence v podobě Audi, BMW a Mercedesu, zkusí štěstí s elektromobily, které se posunou do vyšších pater trhu na úroveň Bentley či Porsche. Type 00 má letos dorazit v produkčním provedení, které by se od příštího roku mělo prodávat. Jestli se tohoto kroku automobilka vůbec dožije, je ale pro mnohé jednou velkou otázkou.
Bez ohledu na odpověď na ni ale Jaguar definitivně ukončí jak výrobu svého posledního spalovacího vozu, SUV F-Pace, tak i osmiválcového motoru. Na úplně poslední rozlučku dojde překvapivě v Austrálii, kam míří 60 kusů verze F-Pace SVR 575 Ultimate Edition. Ta navazuje na loňské globální provedení SVR 575 Edition, přičemž rozdíly nejsou pouze v názvu, ale také ve vzhledu - protinožci si totiž SUV budou moci objednat ve čtyřech specifických barvách Sorrento Yellow Gloss, British Racing Green Gloss, Icy White Gloss a Ligurian Black Satin. Ať už ale zvolí jakýkoliv odstín, vždy s ním budou spárovány černě zbarvené detaily, 22palcová litá kola a plaketka Ultimate Edition na bocích vozu.
Co se kabiny týče, lze u nového provedení počítat pomalu se všemi doplňky, které automobilka jinak nabízí jako příplatkovou výbavu. Nechybí tedy třeba head-up displej, panoramatická střecha, karbonové dekory, vyhřívaná a klimatizovaná sedala potažená semi-anilinovou kůží či loga SVR. Navrch toho všeho pak automobilka ještě přihazuje ochranný potah karoserie, který by zákazníkům měl pomoci s často nevyzpytatelným australským počasím. Jakkoli se dá předpokládat, že většina z 60kusové produkce zamíří spíš do vyhřívaných garáží než na silnice.
Po stránce mechanické se novinka nikterak neliší ani od loňské edice, ani od standardního F-Pace SVR. Pod kapotou tedy svou práci odvádí pětilitrový osmiválec, kterému kompresor dopomáhá k výkonu 575 koní a točivému momentu 700 Nm. S těmito parametry SUV zvládá stovku za rovné 4 sekundy, maximálně se pak rozjede na 286 km/h. To sice v segmentu tohoto modelu nejsou ty nejlepší hodnoty, na druhou stranu se ovšem motor V8 chlubí bezkonkurenčním zvukovým projevem.
I proto se vlastně dá očekávat, že všech 60 vozů zmizí z dealerských skladů rychlostí blesku. Pro většinu lidí totiž půjde o vůbec poslední pravý Jaguar, který tak za pár let zřejmě bude i trhat rekordy na aukcích. Jestli v tu dobu bude mít na trhu nástupce alespoň v podobě elektromobilu, je otázkou - při současném spíše klesajícím zájmu zejména o drahé elektromobily nemá jistého vůbec nic.
To je ale budoucnost, k současnosti už jen dodáme, že finální edice pro Austrálii startuje na 182 235 tamních dolarech neboli na 2 570 000 Kč. Jaguar za prvních pět měsíců letošního roku na tomto trhu prodal pouhých 259 aut, šedesátikusová série tedy statistikami pořádně zamává. Co ale přijde poté, až bude předán poslední exemplář, na to raději prodejci momentálně nepomýšlí. V případě osmiválcových spalovacích aut už nepřijde nic, vůbec nic.




F-Pace SVR 575 Ultimate Edition se od loňské globální rozlučkové edice liší pouze lakem, po stránce technické se nezměnilo vůbec nic. Pod kapotou tedy trůní pětilitrový osmiválec, pro který to znamená poslední rozlučku se životem. Foto: Jaguar
Zdroj: Jaguar
Bleskovky
Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před hodinouJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025
Nejčtenější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
1.7.2025Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025
Živá témata na fóru
- Pin rádio Bolero 07.30. 06:51 - roseblack
- Americké vozy a vše kolem nich 07.29. 22:41 - denis
- Rychlodotazy 07.29. 21:46 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.29. 15:56 - řidičBOB
- Politický koutek 07.29. 07:26 - Stepan
- Škoda Auto obecně 07.28. 17:57 - jerry
- Detektory policejních radarů 07.27. 16:58 - Brus
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.27. 11:33 - pavproch