Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.
Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.
Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.
F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.
Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.











































































Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva