Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar se vrací k řadovým šestiválcům. XE ale dostane i tříválec a novou V8
1.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Třílitrový vidlicový šestiválec z Jaguarů zmizí, nahradí ho stejně velký řadový motor. V plánu je malé i velké SUV a ostrá verze XE R s V8 a zhruba 500 koňmi.
Automobilka Jaguar plánuje velké změny pod kapotami svých vozů a nebude to jen na škodu, alespoň lze-li soudit ze zpráv amerického Motor Trendu. Hnacím motorem zavedení dále zmíněných novinek totiž patrně nejsou pouze přísnější emisní regulace, ale také aspoň částečný návrat ke kořenům. Jednou z hlavních novinek je návrat k řadovému šestiválci.
Současný vidlicový třílitr s kompresorem, který můžete mít pod kapotami snad všech nabízených Jaguarů, má být koncem roku 2016 nahrazen řadovou „šestkou” o stejném objemu z rodiny Ingenium, tedy to bude motor na stejném základě, jako již používaný čtyřválec v modelu XE. Nebude mít kompresor, nýbrž pravděpodobně turbodmychadla, bohužel.
Z horších zpráv uveďme, že pod kapotami některých menších modelů Land Roveru se mají v budoucnu objevit i tříválce. Konkrétně je řeč o Evoque a Discovery Sport, ale tyto motory mají najít cestu i do Jaguarů XE a F-Pace. A také do možného menšího crossoveru, nazvaného E-Pace, který by se měl v nabídce britské kočky objevit.
Kromě něj se prý také pracuje na větším SUV, které dostane název J-Pace. Pod jeho kapotou ale očekávejme spíš onen řadový šestiválec než tříválec. A to nejlepší nakonec - model XE by se měl objevit ve verzi XE R, která bude mít pod kapotou pětilitrový osmiválec, ze kterého bude kompresor dolovat něco mezi 480 a 510 koňmi. A taky by mohly vzniknout varianty kupé, kombi a snad i kabrio.
Co z toho se nakonec vyplní, není zatím známo, ale reálně vypadá asi úplně všechno. Osmiválcové XE by také mohlo být velmi dobrou konkurencí menším a turbodmychadly přeplňovaným motorům z Německa či z Ameriky. Nechat trh sedanů střední třídy s osmiválci pod kapotou jen třídě C AMG by totiž byla škoda.


















Takto se Jaguar XE ukázal vloni v Paříži
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před hodinou Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 3 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva