Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XFR-S Sportbrake oficiálně: 550 koní pro kombi, i to zvládá 300 km/h
25.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britský kombík dostal stejnou sportovní kúru jako sedan, vepředu tak najdete motor V8. V zavazadelníku pak až 1 675 litrů.
Je tu konec spekulací a dohadů. Po víkendovém úniku první fotky totiž britská automobilka oficiálně a ve vší pompéznosti odhalila svůj nový model nesoucí logo R-S. Podle očekávání se jím přitom stalo kombi Sportbrake, které tak nově může nabídnout celou řadu lákavě znějících čísel. Stejně jako sedan, kupé nebo kabriolet se totiž pyšní pětilitrovým motorem o výkonu 550 koní a točivém 680 Nm, který máte k dispozici v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček.
S touto partičkou pod kapotou se XFR-S Sportbrake rozjede z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž jeho rozlet nakonec omezovač zastaví až na magické třístovce. Tím ovšem výčet číselných údajů nekončí, od jízdní dynamiky se ovšem musíme přesunout k praktické stránce věci. I s enormním výkonem totiž kombi v normovaném eurotestu spotřebuje 12,7 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž v zavazadlovém prostoru nadále nabízí kapacitu až 1 675 l.
Základní technické údaje máme za sebou, a tak se můžeme zaměřit i na další mechanické komponenty. Taková osmistupňová převodovka byla totiž upravena na základě zkušeností s vývojem modelu F-Type. Nyní tak rychleji reaguje na podněty řidiče, přičemž při podřazování nadále sází meziplyny. Navíc dostala i funkci rozpoznávání zatáček, kdy je monitorováno natočení kol a volantu - a tomu se přizpůsobí volba ideálního stupně.
Přepracována byla také zadní náprava, která na rozdíl od standardního kombíku musí zvládat vyšší rychlosti při zachování ostré odezvy jako u sedanu. Tuhost zavěšení vpředu i vzadu tak šla nahoru o 30 procent, přičemž o stejnou míru byly přitvrzeny také pružiny. Změn se ovšem dočkaly i adaptivní tlumiče a přeprogramována byla také dynamická stabilizační kontrola DSC.
Za 20palcovými kovanými ráfky Varuna se pak objevují 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče s vnitřním chlazením, zatímco obutí značky Pirelli počítá s rozměrem 265/35 na přední a 295/30 na zadní nápravě. Mimo to byly přepracovány oba nárazníky, které nově zdobí uhlíková vlákna, a přibyla i čtveřice koncovek výfuku a výrazný střešní spoiler.
Zákazníci přitom budou moci volit z pěti barev (Ultra Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White a Italian Racing Red), s nimiž koresponduje vnitřní kožené čalounění imitující karbonovou texturu. Standardem se pak stane i 18reproduktorový audio systém Meridian. Prodej vozu ve Velké Británii odstartuje 1. dubna na částce 82 495 GBP (cca 2,7 milionu korun), u nás lze očekávat podobný scénář.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Na výstavišti Palexpo se nový Jaguar XFR-S Sportbrake předvedl v modrém odstínu, který je pro modely R-S tradiční
Kromě modrého laku, který je pro ostré modely Jaguaru typický, můžete XFR-S Sportbrake dostat také ve čtyřech dalších odstínech. 550 koní je standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
před 8 hodinamiPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
před 9 hodinamiDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
před 11 hodinamiNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB