Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar znovu zvažuje malý model, dostal by pohon předních kol
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové pošilhávají po nižších patrech trhu, kam by sestoupili s předokolkou. Ač bude třeba nová architektura i motory, tlak Bruselu je neúprosný.
V minulosti jsme již párkrát informovali o záměrech Jaguaru sestoupit do nižších pater trhu. Nyní je daný krok opět ve hře, jak potvrdil šéfdesignér značky Ian Callum. Ten zároveň zmínil i svou lásku k malým vozům a dodal, že svět se mění velmi rychle. „Proto si myslím, že na trhu s malými vozy máme nemalé příležitosti. Na druhou stranu se ovšem jedná o náročný byznys, neboť tento segment je plný konkurence a velmi se zde hledí na cenu.“
Callum taktéž prohlásil, že ještě v několika málo předchozích letech byla značka příliš malá na to, aby mohla přemýšlet o sestupu do kategorie, kde se hraje více na obrat než na zisk z jednoho prodaného kusu. Nyní ale uvnitř automobilky existuje hnací síla, která k prozkoumání takového trhu přímo vybízí. Dá se přitom předpokládat, že oním motorem jsou nejspíše plány byrokratického Bruselu a nové emisní normy.
To ostatně Callum nepřímo potvrzuje, když dodává, že daný sestup by byl spojen s pohonem předních kol. Tedy s koncepcí, která poskytuje posádce dostatek místa v zavazadelníku i na samotných sedadlech. Zároveň je s ní spojena i mnohem nižší spotřeba a emise CO2 než se zadokolkami či čtyřkolkami. Pokud se tedy Jaguar chce stát významným globálním hráčem, nic jiného mu vlastně nezbývá.
„Podle mého názoru, pokud zamíříme pod model XE, pak bychom tak měli učinit s pohonem předních kol. Myslím, že svět to bude akceptovat, zvlášť když na tuto hru přistoupilo i BMW,“ zmiňuje konkurenci britský designér. A dodává, že v moderním světě se již nemusíme obávat nepříliš záživného řízení jako u starých předokolek. Soudobé technologie totiž podle něj dokážou zázraky a vtáhnou vás do děje i u takové koncepce.
Mohlo by se tedy zdát, že vše je již upečené a my si jen počkáme, než nám Britové svůj nový chleba předloží k ochutnání. Nicméně Callum dodává, že přechod na pohon předních kol vyžaduje zcela novou architekturu, kterou Jaguar aktuálně nemá k dispozici. Pokud tedy k sestupu do nižších pater trhu dojde, pak se tak rozhodně nestane v nejbližších letech.
Ač se ovšem jedná o poněkud vzdálenější budoucnost, můžeme ji považovat za skoro jistou. Kromě Calluma má totiž daný projekt zastání i v globálním technickém šéfovi značky Nicku Rogersovi. Ten navíc dodal, že kromě nové architektury by daná předokolka dostala i odlišné pohonné ústrojí než stávající modely Jaguaru, tedy nejspíše hybridní jednotku.
Tím máme víceméně potvrzeno, že daný model by byl především zbraní proti stahující se bruselské smyčce. A z toho důvodu jej vlastně můžeme i očekávat, přičemž s ohledem na chystané přísnější emisní normy by do prodeje dorazil někdy na počátku nové dekády. Uvidíme tedy během pár let, zda naše křišťálová koule nelže...



Zvažovaná předokolka Jaguaru se již ukázala na několika neoficiálních ilustracích. Blíže k realitě je přitom první pár, který staví na novém designovém jazyku značky
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
