Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar znovu zvažuje malý model, dostal by pohon předních kol
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové pošilhávají po nižších patrech trhu, kam by sestoupili s předokolkou. Ač bude třeba nová architektura i motory, tlak Bruselu je neúprosný.
V minulosti jsme již párkrát informovali o záměrech Jaguaru sestoupit do nižších pater trhu. Nyní je daný krok opět ve hře, jak potvrdil šéfdesignér značky Ian Callum. Ten zároveň zmínil i svou lásku k malým vozům a dodal, že svět se mění velmi rychle. „Proto si myslím, že na trhu s malými vozy máme nemalé příležitosti. Na druhou stranu se ovšem jedná o náročný byznys, neboť tento segment je plný konkurence a velmi se zde hledí na cenu.“
Callum taktéž prohlásil, že ještě v několika málo předchozích letech byla značka příliš malá na to, aby mohla přemýšlet o sestupu do kategorie, kde se hraje více na obrat než na zisk z jednoho prodaného kusu. Nyní ale uvnitř automobilky existuje hnací síla, která k prozkoumání takového trhu přímo vybízí. Dá se přitom předpokládat, že oním motorem jsou nejspíše plány byrokratického Bruselu a nové emisní normy.
To ostatně Callum nepřímo potvrzuje, když dodává, že daný sestup by byl spojen s pohonem předních kol. Tedy s koncepcí, která poskytuje posádce dostatek místa v zavazadelníku i na samotných sedadlech. Zároveň je s ní spojena i mnohem nižší spotřeba a emise CO2 než se zadokolkami či čtyřkolkami. Pokud se tedy Jaguar chce stát významným globálním hráčem, nic jiného mu vlastně nezbývá.
„Podle mého názoru, pokud zamíříme pod model XE, pak bychom tak měli učinit s pohonem předních kol. Myslím, že svět to bude akceptovat, zvlášť když na tuto hru přistoupilo i BMW,“ zmiňuje konkurenci britský designér. A dodává, že v moderním světě se již nemusíme obávat nepříliš záživného řízení jako u starých předokolek. Soudobé technologie totiž podle něj dokážou zázraky a vtáhnou vás do děje i u takové koncepce.
Mohlo by se tedy zdát, že vše je již upečené a my si jen počkáme, než nám Britové svůj nový chleba předloží k ochutnání. Nicméně Callum dodává, že přechod na pohon předních kol vyžaduje zcela novou architekturu, kterou Jaguar aktuálně nemá k dispozici. Pokud tedy k sestupu do nižších pater trhu dojde, pak se tak rozhodně nestane v nejbližších letech.
Ač se ovšem jedná o poněkud vzdálenější budoucnost, můžeme ji považovat za skoro jistou. Kromě Calluma má totiž daný projekt zastání i v globálním technickém šéfovi značky Nicku Rogersovi. Ten navíc dodal, že kromě nové architektury by daná předokolka dostala i odlišné pohonné ústrojí než stávající modely Jaguaru, tedy nejspíše hybridní jednotku.
Tím máme víceméně potvrzeno, že daný model by byl především zbraní proti stahující se bruselské smyčce. A z toho důvodu jej vlastně můžeme i očekávat, přičemž s ohledem na chystané přísnější emisní normy by do prodeje dorazil někdy na počátku nové dekády. Uvidíme tedy během pár let, zda naše křišťálová koule nelže...




Zvažovaná předokolka Jaguaru se již ukázala na několika neoficiálních ilustracích. Blíže k realitě je přitom první pár, který staví na novém designovém jazyku značky
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
včeraNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 7 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 9 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 10 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva