Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový Šinkansen. Zhubl o 11 tun, má bezprecedentní akceleraci
21.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Opájet se rychlostí nutně nemusíte v autě, stačí si koupit lístek na vlak. Tedy, někde, třeba za dva roky při olympiádě v Tokiu, kterou podpoří i nový rychlovlak.
U nás sice stále ještě nedávné zimní olympijské hry v Jižní Koreji, pořadatelská země těch následujících už se ale intenzivně připravuje na ty další. Olympiáda se v Japonsku konala celkem třikrát, přičemž jednu z nich si pamatujeme velice dobře, počtvrté sportovci zavítají do Země vycházejícího slunce v roce 2020. Tehdy se budou konat letní olympijské hry v Tokiu a celá země se na sportovní svátek spojený s náročnou organizací cestování pro statisíce lidí připravuje už nyní.
Má to také své automobilové projevy, protože nám ale dlouhodobě nejsou cizí ani pozoruhodné vlaky, podíváme se dnes právě na jeden takový. Kromě příprav sportovišť totiž probíhá vylepšení infrastruktury, které má zrychlit zejména přepravu z letišť do centra hlavního města. A právě tomu má přispět nový Šinkansen - oficiálně se toto označení vztahuje jen k vysokorychlostní železnici a slavné vlaky na ní mají svá specifická jména, ale v praxi se pojem vžil pro označení obojího.
Společnost Central Japan Railway vyvinula svůj nový vysokorychlostní vlakový model Shinkansen N700S neboli Shinkansen Supreme. Nejdokonaleji uhlazený a chytrý vlak má za úkol posílit dopravu po zemi. Tichý rychlík poprvé vyrazí na dráhu Tokaido Shinkansen Line v roce 2020 mezi městy Tokio a Osaka, ale testování začíná už letos v březnu.
Zástupce ředitele divize operačních služeb Masayuki Ueno řekl, že řada N700S byla kompletně přepracována hlavně v oblasti vybavení a dovedností. „Vyrobili jsme vlak, který může symbolizovat novou éru pro linku Tokaido Shinkansen,“ sdělil Ueno.
Vedle nového zlatého loga Supreme, se řada N700S pyšní řadou technologických vylepšení. Ve srovnání s předchůdcem N700A, která vstoupila do provozu v roce 2013, má nová série rychlovlaků inovovaný profil přední části. Ostřejší konstrukce nosu údajně snižuje hluk při vjezdu do tunelů a snižuje odpor vzduchu. Variace šestnácti vozů za sebou je lehčí o neuvěřitelných 11 tun částečně díky novým polovodičům z karbidu křemíku a přirozenému systému chlazení vzduchu. V důsledku podobných vylepšení bude nový vlak spotřebovávat méně energie.
Aplikace nejnovějších technologií zkrátí reakční dobu brzdového systému. Zařízení pod podlahou bylo zjednodušeno, což umožnilo větší improvizaci v případě potřeby. Obvykle šestnáctidílná souprava může být například zkrácena na osmi či dvanáctivozové variace. Z pohledu rychlosti však model N700S nebude rychlejší, protože bude mít maximální rychlost 300 km/h, stejně jako ostatní vlaky řady N700. Měl by jí ale díky lepší akceleraci i deceleraci dosahovat po delší část přesunu mezi stanicemi a tím zkrátit cestovní časy. Pro lepší představu - Supreme by měl z 0 na 300 km/h zrychlit za méně než 3 minuty. To je docela kalup, na takové monstrum.
Interiér nového Šinkansenu také prošel velkou modernizací. Všechna sedadla pro cestující budou vybavena elektrickými zásuvkami pro elektronická zařízení. Proces sklápění opěradel je uživatelsky přívětivější. Cestující mají mít k dispozici o 15 % více prostoru. Mezi chytrá řešení patří osvětlení zavazadlového prostoru po příjezdu do stanice, aby si cestující nezapomněli vzít s sebou z nového vlaku všechny věci.
Pokud byste tedy hledali další důvod, proč se za dva roky a něco vydat do Japonska, tady jej máte. Poznat historicky jeden z nejvyspělejších rychlovlaků na vlastní kůži v nejnovějším provedení bude jistě zážitkem samo o sobě...









Společnost Central Japan Railway odhalila svůj model Shinkansen N700S alias Shinkansen Supreme, který bude oficiálně debutovat v roce zahájení olympiády. Testy začaly tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva