Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z mála nových dieselů předvedl dynamiku na Autobahnu, tovární data nevyrovnal
30.11.2020 | Petr Prokopec
Nových aut s novými naftovými motory je dnes jako šafránu, a tak není od věci podívat se na dynamiku jedno z těch nejzajímavějších z nich.
Volkswagen Golf GTI se stal legendou prakticky již v roce 1976, kdy zamířil na trh. O poznání jiné přivítání si zažila dieselová varianta GTD, která přišla na trhu s pětimiliontým Golfem v roce 1982. Je ale třeba dodat, že kritika pocházela spíše od novinářské obce než od zákazníků. Ti si úsporné a svižné provedení oblíbili, pročež není překvapením, že nakonec zůstalo součástí i osmé generace, třebaže velká část Evropy se nyní naftovým motorům obrací zády. Pokud ovšem zrovna v tomto ohledu nechcete jít s davem, dobře uděláte, i když za cenu jistých ústupků.
Golf GTD totiž aktuálně otestoval člověk stojící za kanálem Automann-TV na Youtube, který ukázal akceleraci vozu na německé dálnici. Přitom zjistil i pár oněch stinných stránek, které se od dealera nejspíše nedozvíte. Vědět byste o nich ale měli, neboť jen za takových podmínek lze očekávat plnou spokojenost - jde tu o dilema mezi vizuální přitažlivostí a jízdní dynamikou, obojí najednou tak úplně mít nelze.
Dle oficiálních dat Golf GTD zrychlí z klidu na stovku za 7,1 sekundy, takového času ale nebylo v rámci testu dosaženo. Dieselový hot hatch se dostal nejlépe na 7,7 sekundy, a to navíc ve chvíli, kdy byl deaktivován systém Launch Control, jenž má řidiči pomáhat. Minimálně v této chvíli se to ovšem nestalo, s „chytrou“ elektronikou byl totiž web o čtyři desetiny pomalejší. Vinu na tom nenesou jen zimní pneumatiky, které logicky nemají ideální trakci pro rychlé sprinty, ovšem také 19palcová kola. Pokud zvolíte ta 18palcová, budete rychlejší.
Další zmínku lze věnovat zvuku, který je natolik umělý, že by vedle něj mohla i Pamela Anderson působit jako obraz přirozenosti. Když totiž sedíte uvnitř, máte pocit, že vlastníte právě ono kultovní GTI a nikoliv jeho „dieselovou náhražku“. Je přitom jen na vás, zda jsou vám tyto zvukové triky po chuti či nikoliv. Pokud ano, pak rozhodně Golf GTD neposlouchejte zvenčí, neboť karoserie již reproduktory ozdobena není, a proto se zpod kapoty ozývá pouze typické naftové chrochtání.
Tím samozřejmě nechceme dieselový hot hatch přirovnávat k traktoru, nicméně do pěvce operních árií má taktéž daleko. Vykouzlit úsměv na tváři však dokáže, a to nikoliv jen tím, že zvládne stovku za méně než 8 sekund, ale i schopností deklasovat půlku Evropy na jeden zátah. Dojezd byl totiž vypočítán na 965 kilometrů, a na rozdíl od akcelerace jej máte větší šanci dosáhnout. Stačí jen, abyste dosáhli průměrné spotřeby okolo 5,5 litrů, což u 200koňového vozu nebude až takový problém.
Lze přitom už jen dodat, že pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel, který roztáčí přední kola a je spojen výlučně se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Po manuálu totiž sice možná touží majitelé GTI, ovšem u dieselu byl již opomíjen.









Golf GTD je sice rychlý, ovšem třeba 19palcové ráfky se zimními pneumatikami jej zpomalují. Při objednávce se tak rozhodněte, zda toužíte spíše po kráse nebo po dynamice. Foto: Volkswagen
Zdroj: Automann-TV@YouTube
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 54 minutami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 9 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 11 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
