Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z mála šéfů automobilek se postavil proti elektromobilům, lidé je prostě nechtějí
30.12.2019 | Petr Prokopec
Připomíná to scénu z císařových nových šatů, pokud se někdo z šéfů automobilek tváří, že elektromobily reaguje na poptávku zákazníků. Takahiro Hachigo to nedělá.
Při pohledu na opětovný vzestup akcií Tesly se může zdát, že elektromobilita chytá vítr do plachet. Do jisté míry to potvrzuje i studie skupiny PRI, dle které sice automobilky aktuálně na vozech s alternativním pohonem budou prodělávat, to se jim však do budoucna vrátí navýšením hodnoty firmy. O to překvapivější jsou v tomto kontextu slova šéfa Hondy, který se postavil proti elektromobilům a nepovažuje je za spásu planety ani automobilek. Místo toho vyzdvihuje hybridy, které nemají slabiny svých bateriových příbuzných a jeví se mu jako optimální cesta skrze stále přísnější emisní „minové pole“.
„Věřím, že hybridy budou hrát stěžejní roli,“ uvedl Takahiro Hachigo. A dodal, že dle něj „cílem není elektrifikace jako taková, nýbrž vylepšení efektivity. A my věříme, že pomocí hybridních vozů dodržíme různé environmentální regule.“ Honda tedy evidentně nehodlá poslat vývoj spalovacích jednotek k ledu přesto, že EU elektromobily v podstatě nepřímo nařizuje. Honda chce po downsizingu a turbodmychadlech přivést do hry elektrickou podporu, a to i proto, že hybridy umí prodávat si ziskem, zatímco na ryzích elektromobilech všichni prodělávají.
„Jsou zde vůbec zákazníci, kteří je opravdu chtějí?“ ptá se Hachigo a sám si odpovídá: „Tím si nejsem příliš jist, neboť je zde spousta problémů spojených s infrastrukturou a hardwarem. Nevěřím proto, že se poptávka po bateriových vozech dramaticky zvýší a věřím, že jde o globální situaci. Nevěřím, že se elektromobily v brzké době stanou mainstreamem,“ uvedl dále. Přitom přiznal, že elektrifikace není jedinou moderní záležitostí, ze které neskáče nadšením.
Šéf Hondy zároveň aktuálně není příliš nakloněn ani autonomním technologiím. Respektive jejich příchod by měl být velmi pozvolný, aby mohlo dojít ke zlevnění. „Naším plánem tedy je, aby se paket technologií Honda Sensing postupně přesunul do nižších segmentů trhu, kde se nachází Civic nebo Accord.“ To je ovšem dle Hachiga poměrně neurčitá cesta, pročež nyní nelze s jistotou říci, kdy Honda nabídne autonomní technologii úrovně SAE3.
Japonci přitom v tomto ohledu investovali do americké společnosti Cruise, která se vývojem autopilotů zabývá. Souběžně s nimi tak učinil i koncern General Motors. Hachigo ovšem naznačuje, že taková úroveň spolupráce je nejzazší možnou, neboť pokud by došlo na bližší propojení s jinou automobilkou, Honda by ztratila absolutní nezávislost. A protože by poté musela přistoupit na kompromisy, k ničemu takovému nedojde.
Suma sumárum, budoucnost Hondy je svázána s hybridy řízenými v prvé řadě lidmi. Automobilka přitom předpokládá, že takové vozy budou do roku 2030 tvořit dvě třetiny celkových prodejů. Na jejich palubu se postupně budou dostávat autonomní technologie, nicméně Japonci nechtějí být v tomto ohledu příliš agresivní. I proto, že si hodlají zachovat svou nezávislost. Zisk je tak pro ně životně důležitý, při ztrátě totiž hrozí vstup cizí entity a najetí na směr, který značka považuje za nežádoucí.


 
Honda vidí cestu v hybridech, nikoliv v elektromobilech, její šéf je jedním z mála, který proti elektrickým autům veřejně vystoupil
Zdroj: Auto News
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 8 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 9 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 před 11 hodinami
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter