Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších čínských soupeřů Škody se začne prodávat v Itálii, do Česka už to bude mít kousek
28.1.2023 | Petr Miler
Mnozí si stále myslí, že když jsou Číňané úspěšní v Číně, v Rusku nebo v Austrálii, že země EU jsou ještě jiný svět, kam se nepodívají. Není to pravda, Haval už míří do Itálie s novými modely, s nimiž válcuje Škodu prakticky kdekoli, kde se objeví.
Uběhlo jen pár týdnů od chvíle, kdy jsme vás informovali o úspěších Havalu na prvním skutečně významném trhu západního střihu. I když panovala nejistota, zda právě s příchodem do náročnějších odbytišť nestoupnou ceny čínských aut na nekonkurenceschopnou úroveň nebo je lidé nezačnou odmítat z iracionálních důvodů, nestalo se tak. I v Austrálii jsou modely značky citelně levnější oproti srovnatelným Škodám, ač nabízí citelně víc. A tak Haval několikanásobně válcuje celkový odbyt škodovek i s mnohem menším portfoliem.
Jedním z aut, která se o to zasloužilo, je vůz, který už proslul tím, že v Číně nabízí víc než Škoda Karoq za asi polovinu její ceny. Má svérázný design a neméně svérázné jméno Chulian alias First Love, s ním ale na západ nemíří. Tedy, vzhled zůstává stejný, „První láska” si ale pro trhy mimo Čínu říká Jolion. Fonetická blízkost původnímu Chulianu jistě není náhodná, ale místo lásky tu jde o emoce a zvěř - jde prý o spojení slov joy a lion, tedy radost a lev. To je něco jako VW Tiguan, protože to je pro změnu spojení zvěře a zvěře - tygra a leguána.
Je to jistě projev snahy vyhnout se kontroverzi a zaujmout spíše možnostmi samotného vozu, které jsou jistě zajímavé, však třeba v Rusku jde o nejprodávanější čínské (a dnes i zahraniční) auto vůbec. Jde o 4 472 mm dlouhý, 1 841 mm široký a 1 619 mm vysoký model na podvozku o rozvoru 2 700 mm, který standardně pohání motor 1,5 turbo o výkonu 150 koní v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Alternativou je pak hybridní pohon, který ke stejné spalovací jednotce (v tu chvíli naladěné jen na 95 koní) přidává 150koňový elektromotor. Auto tak celkem disponuje až 189 koňmi a 375 Nm a na stovku zrychluje za pěkných 8,2 sekundy. Může jít buď o prostý hybrid (pak má baterii o kapacitě 1,9 kWh) nebo dobíjecí (pak jde o 18 kWh).
Už v základu má klimatizaci, dálkový centrál, bezklíčový start, parkovací asistenty vpředu a vzadu, navigaci, hlasové ovládání a elektrické ovládání obvyklých prvků. Standardem pro Austrálii bude též celá plejáda elektronických asistentů, jak vyžadují tamní zákony či zákazníci. K dispozici jsou 17- nebo 18palcová kola, LED-světla a elektricky ovládané víko kufru.
Tohle auto se skutečně prodává leckde a prakticky všude boduje. Je relativně atraktivní, technicky solidní, vybavené a především levné. V Austrálii začíná na 28 490 australských dolarech, tedy asi 446 tisících Kč. Uvážíme-li technickou i komfortní výbavu, je to pozoruhodná nabídka, Škoda Karoq dnes u nás začíná na 665 900 Kč s litrovým tříválcem a horší výbavou. To podstatné je ale nakonec jinde - Haval oznámil, že s Jolionem míří na italský trh, tedy další vyspělé odbytiště, tentokrát dokonce v Evropské unii. S homologací pro EU už svá auta může prodávat kdekoli, klidně i u nás.
Číňané v Itálii už působí a nabízí tam model H2, tedy předchůdce Jolionu. Stojí od 18 800 Eur, což je prakticky totožných 447 tisíc Kč. Cenu novinky zatím neznáme, pokud ale Haval udrží cifry i u Jolionu na podobné výši, mají tradiční výrobci problém. A Škoda nebude výjimkou. Tu sice působení Havalu v Itálii až tak trápit nemusí, ale jak složité bude pak expandovat do ČR? Rozdíly v cenách jsou opravdu obrovské, něco takového musí nejen škodovce dělat vrásky na čele.




















Haval Chulian alias First Love přišel pro trhy mimo Čínu o své svérázné jméno, zůstal ale pořád stejně výhodnou nabídkou. Boduje i v Austrálii a co nevidět se začne prodávat také v Itálii. Foto: Haval
Zdroj: Haval
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 6 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě 10:00
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejčtenější články
Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva