Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo

První láska říkají Číňané jedné ze svých posledních automobilových novinek, se kterou rovnou míří i na starý kontinent. Může se doopravdy stát první čínskou automobilovou láskou Evropanů?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo

1.2.2021 | Petr Miler

Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo

/

Foto: Haval

První láska říkají Číňané jedné ze svých posledních automobilových novinek, se kterou rovnou míří i na starý kontinent. Může se doopravdy stát první čínskou automobilovou láskou Evropanů?

O nových čínských autech mířících mimo Říši středu píšeme pravidelně, ani jednom z nich ale dosud není možné říci, že by si jej lidé v jakékoli evropské zemi zamilovali. Jistě, některá jsou úspěšnější a jiná měně, některá se prodávají vzhledem ke svému původu a neznámosti jejich značek velmi slušně, z žádného se ale dosud nestal opravdový trhák, po kterém by lidé toužili tak, že by jej automobilka nestíhala vyrábět. A tak zatímco ve své domovině Číňané prodávají řadu aut po statisících za rok, jinde jsou už tisíce hodně a desetitisíce extrém.

Není ale větší chyby, než přestat zkoušet, pravil kdysi Goethe, a tak Číňané zkouší a zkouší. Přichází s dalšími a dalšími novými modely, verzemi a modifikacemi, které bychom možná nestíhali všechny představovat, i kdybychom se věnovali jen jim. Ukazujeme vám tedy jen ta auta, která nás něčím zaujmou a to dnešní nás zaujalo... jménem.

Dobře, to samo o sobě by nestačilo, jde o produkt značky Haval patřící automobilce Great Wall, která je jedním z tamních největších výrobců. Jako takový má pochopitelně největší šance uspět i u náročnější klientely mimo Čínu a v případě této novinky Haval takový záměr ani neskrývá. Vůz byl od počátku vyvíjen tak, aby mohl být s menšími úpravami prodáván kdekoli na světě, a tak snad ani nepřekvapí, že hned pár týdnů po začátku prodejů v Číně míří také do Ruska.

Zatím to není oficiální Haval si ale hned nechal zaregistrovat vzhled a další specifika vozu u tamního Rosstandartu a podle nám dostupných informací má v úmyslu zahájit výrobu a prodej auta v Rusku během několika měsíců. A o jaké auto tedy vlastně jde? O Chulian, což v překladu znamená První láska a Číňané vůz na trzích mimo svou domovinu už prezentují jako Haval First Love.

To nemůže být náhoda, jistě by si přáli, aby se stal první opravdovou čínskou automobilovou láskou Evropanů. A bez šancí není. Design posuďte sami, je to taková moderní všehochuť bez velké invence, ale zřejmě i bez schopnosti urazit. Nás nicméně zaujaly jiné aspekty.

Je to auto 4 472 mm dlouhé, 1 841 mm široké a 1 619 mm vysoké, které stojí na podvozku o rozvoru 2 700 mm. Nejde tedy o žádného prcka, v každém ohledu je větší nebo stejně velké jako Škoda Karoq, přičemž zejména delší rozvor a větší délka by měly být znát i uvnitř. Nezajímavé není ani technicky, motor 1,5 turbo v kombinaci výlučně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem je něco, za co už se musí u Škody hodně připlácet. A nezajímavá tradičně není ani výbava.

Už v základu má První láska věci jako klimatizaci, dálkový centrál, bezklíčový start, parkovací asistenty vpředu a vzadu, navigaci, hlasové ovládání a elektrické ovládání obvyklých prvků. Za spoustu z těchto věcí už u Škody připlatíte, tady máte vše v základu za 89 000 yuanů, tedy asi 296 tisíc Kč. To je skoro neuvěřitelně málo a když k tomu přidáte, že i absolutně vrcholná verze se vším včetně LED světel, head-up displejem, parkovacími kamerami s 360° pohledem na vůz, řadou jízdních asistentů, možností nastavení 64 barev osvětlení interiéru či panoramatickým oknem - prostě vším -, stojí 1 352 000 yuanů, tedy asi 449 tisíc, je to docela zázrak.

Pro srovnání - menší a slabší Karoq 1,0 TSI Active u nás začíná se 110 koňmi na 515 900 Kč, verze 1,5 TSI Ambition s automatem srovnatelná s čínským základem (bez části výbavy, ovšem) stojí 673 900 Kč a s dorovnáním výbav budeme někde za hranicí 800 tisíc Kč. First Love nemá ještě mimočínské ceny, ty budou jistě o něco vyšší, k těm známým z ceníkům Škody ale budou mít nepochybně pořád daleko. Čas na první velkou čínskou automobilovou lásku Evropy? Kdo ví, nabídnout ale tohle auto má co.


Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 1 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 01Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 2 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 02Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 3 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 03Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 4 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 04Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 5 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 05Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 6 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 06Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 7 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 07Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 8 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 08Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 9 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 09Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 10 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 10Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 11 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 11Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 12 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 12Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 13 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 13Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 14 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 14Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 15 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 15Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 16 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 16Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 17 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 17Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 18 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 18Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 19 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 19Číňané míří do Evropy s větší, vybavenější a silnější Škodou Karoq, stojí neuvěřitelně málo - 20 - Haval Chulian First Love 2021 prvni 20
Haval Chulian alias First Love se jmenuje svérázně, při své ceně toho ale nabízí až neuvěřitelně mnoho. Foto: Haval

Zdroje: Haval, Rosstandart

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.