Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než o statisíce dražší Škoda Kodiaq
28.12.2021 | Petr Prokopec
Úspěchu některých aut z Číny se nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem 177 koní, pohonem 4x4 a spoustou výbavy. Za ceny od 617 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy jako málokteré jiné.
Číňané nejsou zrovna mistry jmenné konzistence, neboť vůz, o kterém bude řeč dnes, je prodáván pod řadou různých označení a dokonce i pod několika značkami. Doma v Číně jej ale znají jako Bo Yue a v Rusku jako Atlas, přičemž k těmto jménům po nedávném faceliftu přibyl ještě přídomek Pro. Nechme ale stranou různá jména, ve všech případech jde o mimořádně populární model - je jedním z 10 nejprodávanějších čínských auto v Rusku, nejprodávanější auto Geely vůbec a sedmé nejžádanější SUV v Číně za rok 2020. Výrobce jej tak prodává po statisících za rok a při tom, co nabízí - a za kolik - se vlastně ani není čemu divit.
Ačkoli se to z fotek nemusí zdát, není to zrovna malý vůz. S rozvorem 2 670 milimetrů, délkou 4 544 mm, výškou 1 713 mm a šířkou 1 831 mm je to auto zapadající do prostoru mezi Škody Karoq a Kodiaq, přičemž některými aspekty má blíže k tomu druhému jmenovanému, například základním motorem. K tomu ale až za chvíli, nejprve dodejme, že zavazadelník pobere podle údajů výrobce až 662 litrů nákladu, což též není málo.
V případě vzhledu dostal Atlas s faceliftem nové nárazníky, upravena byla také kapota motoru a jiná jsou rovněž světla. Podobně lze hovořit o zádi, kam navíc dorazilo i rozšířené víko zavazadelníku, které navíc nekončí nad nárazníkem, ale zasahuje až do něj. Přepracování se dále dočkal zadní spoiler, opomenout nesmíme ani zvětšenou přední masku chladiče.
To je v případě exteriéru vše, v případě interiéru lze pak zmínit přepracovanou palubní desku s novou generací multimédií a zvětšenou dotykovou obrazovkou. Nové jsou také voliče převodovky, které nyní daleko více odkazují na již zmíněné Volvo. Doplňky v podobě kůže Nappa ale zůstávají.
A nakonec i nabídka motorů dostala s faceliftem slušnou vzpruhu. Atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l produkující 152 koní byl nahrazen přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou z produkce dceřiného Volva. Tento motor dává k dobru 177 koní a 255 Nm točivého momentu a je v případě pohonu všech kol (v Evropě zatím jediná volba) spojen se sedmistupňovým automatem. Suma sumárum se Geely Atlas Pro dočkalo citelného přepracování, které i s tradičně bohatou výbavou v Rusku k mání od 2 064 900 rublů, tedy asi 617 tisíc Kč.
To je opravdu nízká suma na to, co vůz nabízí - nejlevnější Kodiaq je u nás k mání skoro o 250 tisíc dráž a když dorovnáme technickou i komfortní výbavu, skoro dvojnásobná suma klepe na dveře. Pokud by vám to ale bylo přece jen moc, Číňané spolu s avízem příchodu modelu KX11 oznámili, že Atlas Pro začátkem roku 2022 přijde v ještě dostupnějším provedení. Půjde o nadále bohatě vybavenou, nadále výkonnou, ale technicky přece jen skromnější variantu s pohonem pouze předních kol a jednodušším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Pak bude mít Škoda s tímto modelem ještě větší problém, neboť v základu bude pořád nabízet méně a cenové nůžky se dále rozevřou.












Geely Atlas Pro dostalo s faceliftem nový motor, pozměněna byla i karoserie a interiér. Soupeř Škody Kodiaq u díky tomu boduje, s novým rokem navíc nabídne ještě levnější základní provedení. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva