Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
13.1.2025 | Petr Prokopec
Nejenže se na něj dá konečně koukat, v útrobách má už v základu 163 koní i bohatou výbavu. A stát bude o stovky tisíc míň než nejzákladnější z Kodiaqů. Tímto směrem míří nový SsangYong Actyon.
Opakování je matka moudrosti, říká se. Beze zbytku to platí také v automobilové branži, zvláště pak u vozů a značek, které nevidíte postávat na každém rohu. Snadno se pak může stát, že řada lidí zapomene na jejich existenci. Což je v případě korejského SsangYongu tak trochu trefa do černého, neboť výrobce proslulý spíše svými bankroty či ošklivým vzhledem svých aut než prodejními úspěchy totiž od roku 2022 spadá pod společnost KG Group, která předloni přistoupila k jeho přejmenování na KGM neboli KG Mobility.
U nás si nicméně korejské vozy můžete pořídit ještě s jejich původním logem, byť již jako SsangYong by KGM. Spojeno nejspíš bude i s novým SUV Actyon, které velmi snadno dává zapomenout na někdejší ošklivku. Korejci totiž vzali nový Torres, který je sám o sobě poměrně přitažlivý, a upravili střešní linii, stejně jako přední a zadní partie. Výsledkem je tak ještě líbivější vůz, který se momentálně ukázal naživo na autosalonu v Bruselu.
Přítomnost na belgické auto show značí začátek starokontinentálních prodejů, z nichž nejspíš nebude mít radost Škoda. Se zhruba 4,7metrovou délkou je totiž Actyon stejně jako Torres dalším soupeřem pro Kodiaq. České SUV nicméně startuje na 995 tisících korunách, za které dostáváte přeplňovanou jedna-pětku, jež 150 koní posílá skrze sedmistupňový automat na přední kola. Torres ovšem dává až 163 koní i s větší porcí výbavy, a to jen za 699 900 Kč.
Actyon by měl startovat kousek nad ním, s ohledem na politiku SsangYongu ovšem nepočítáme s žádnou šílenou sumou. Byť je třeba si uvědomit, že zatímco Torres je v základu spojen s manuální převodovkou, stylovější SUV dostane pouze šestistupňový automat. Za ten se normálně připlácí přes 50 tisíc korun, Actyon tak bude startovat někde mezi 750 a 800 tisíci Kč. I tak ale bude o stovky tisíc levnější než úplně základní Kodiaq, který poráží prakticky ve všem.
Je totiž třeba zmínit také seznam základní výbavy, který u Torresu vychází na několik stránek. Podobně jsou na tom i ostatní modely značky, pročež není překvapivé, že ta u nás loni prodala 3 379 aut, tedy o zhruba tisícovku víc než v roce 2022, kdy skutečně stála nad propastí bankrotu. Actyon ji pak logicky nakopne ještě výš, pročež třeba takový Opel by se o svou sedmnáctou příčku v pořadí měl začít obávat.
Lze už jen dodat, že Torres je k mání nejen se spalovacím, ale rovněž s elektrickým pohonem. Korejci zatím nepotvrdili, že by je měl vyfasovat také Actyon, nicméně protože varianta EVX ovlivnila vzhled jeho čelních a zadních partií, vůbec by nás to nepřekvapilo. Ani v tomto případě navíc nejsou ceny šílené, za 207koní a 73,4 kWh totiž dáte od 879 900 Kč. Loni tak po elektrickém SUV sáhlo aspoň 63 zájemců, což s ohledem na okolnosti není vyloženě špatné.
















Zatímco dříve byste o Actyon doslova neopřeli ani kolo, stávající provedení je pohledné. Navíc výkonné i dobře vybavené, a přitom na dnešní poměry bude i levné. Foto: KG Mobility
Pro připomenutí původní podoba vozu stejného jména. Foto: SsangYong
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva