Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd 2012: podrobné představení a první fotka kombi
3.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Těsně před ženevskou premiérou pro vás máme obšírné technické specifikace nového koně korejské značky Kia. Představí se rovnou i jako kombi.
Tip: Podívejte se již na pořádnou sadu živých snímků hatchbacku i kombi v našem ženevském fotospeciálu.
První fotografie druhé generace Cee'du máme od koncernu Hyundai-Kia k dispozici od poloviny ledna, kdy firma potřebovala urvat kousek pozornosti pro sebe v záplavě detroitských novinek. To se Korejcům samozřejmě povedlo, akorát že k obrázkům zapomněli uvést alespoň trochu konkrétnější informace. Druhá vlna fotek dorazila v polovině února, doprovodná data ovšem byla stejně kvalitní. Pokud ovšem spoléhala na to, že na kompletní odhalení vozu budeme čekat do ženevské premiéry, šeredně se přepočítala. Již dnes vám tak můžeme nabídnout prakticky kompletní technické specifikace a jedno překvapení narvch.
Jak bylo předem dané, při stavbě nového Cee'du se příliš nespekulovalo. Opět sdílí platformu se svým sourozencem i30. Jejich rozvor je identických 2 650 mm, což je naprosto stejná hodnota s předchozími vozy, nicméně konstrukce bude odlišná. Kia uvádí dramatické zlepšení torzní tuhosti až o 45 procent a podle dostupných informací si od toho slibuje značné zlepšení jízdních vlastností. Pochopitelně tužší karoserii byl přizpůsoben také podvozek. Ten opět využívá vzpěry MacPherson vpředu a multilink vzadu, navíc změnily se rovněž rozchody - přední je širší o 17 mm, zadní zase o 32 mm.
Zajímavé je, že také Kia jde proti proudu zvětšování nových modelů. Celková délka (4 310 mm) sice byla protažena o 50 mm, ale šířka i výška byly zredukovány o 10 mm. Mimochodem, koeficient aerodynamického odporu docela pohledného vozu činí Cx 0,30. Navzdory skoro zanedbatelné změně vnějších rozměrů se může posádka těšit z nějakých milimetrů navíc. Ve vertikálním směru přibylo pro hlavy cestující 12 mm a 21 mm pro nohy, vzadu je o 5 mm více místa na šířku v ramenou. Ani objem zavazadelníků nezůstal na svém čísle - zvětšil se o 40 litrů na celkových 380 l.
Ze začátku bude k mání různě naladěných pět motorů (tři zážehové a dva diesely) s výkonem od 90 (1,4 CRDi) do 135 koní (1,6 GDi), přičemž ke všem jednotkám - kromě čtrnáctistovek - bude možné objednat také automatickou převodovku. V zásadě platí, že motorizace i převodovky bude mít Cee'd stejné jako Hyundai i30 a dokonce se zdá, že se shodují také v některých naměřených parametrech. Kupříkladu nejsilnější naftový motor 1,6 CRDi o výkonu 128 koní zvládne akceleraci na stovku za 10,9 s a v průměru spotřebuje 4,1 l/100 km - i30 je na tom naprosto stejně. Po ilustraci: nejsilnější zážehový čtyřválec zrychluje na 100 km/h za 9,9 s a jezdí za 5,8 l/100 km. Jaká bude realita, ukážou až praktické testy, o co nejnižší čísla se ale budou téměř všechny Cee'dy snažit pomocí technologií souhrnně spojených do systému EcoDynamics obsahující třeba stop-start nebo odpojitelný alternátor.
Ve výbavě vozu se po vzoru modelu i30 objeví adaptivní posilovač řízení stavitelný do jednoho ze tří režimů - módy Comfort, Normal a Sport klasicky řeší odpor a zde také odezvu motoru.
O verzi kombi toho zatím moc nevíme, jisté ale je, že se v Ženevě představí současně s hatchbackem. Můžeme vám předem nabídnout alespoň první nepříliš kvalitní pohled na to, jak bude vypadat - bohužel jen zepředu, alespoň základní linie střechy je zřejmá i tak.
Hatchback půjde do prodeje hned po Ženevě ve druhém kvartálu letošního roku, kombi dorazí s menším zpožděním. Kie Cee'd bude opět vyráběna ve slovenské továrně v Žilině.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

Kombík si zatím můžeme prohlédnout jen takto
Hatcbkack už jsme ale mohli vidět ze všech stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva