Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger plně odhalena, se zadním pohonem a 320 turbokoňmi
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U Korejců na velkou zábavu nejsme zvyklí a pro Kiu to platí dvojnásob. Kupé s pohonem zadních kol, 320 koňmi, manuální převodovkou prostě chceme.
Chystané korejskou kupé jsme vám v minulosti přinesli už v souvislosti s prvním avízem pro Detriot. Napsali jsme, že značka chystá novinkou zaujmout zábavnými jízdními vlastnostmi a novým atraktivním designem. Výraznějších obrysů nabrala novinka spolu s další uvolněnou fotografií. Tehdy se již vědělo o koncepci 2+2 a pohonu zadních dvacetipalcových kol, spekulovalo se však, že by GT4 Stinger mohl dostat šestiválec - zřejmě z Genesisu Coupe od sesterské značky Hyundai.
Pozdější informace už hovořily o jasném nárzvu a čtyřválcovém přeplňovaném dvoulitru s výkonem 320 koní. Nakonec jsme přidaly údaje o brzdové soustavě od Bremba a těšili se na oficiální uvedení konceptu do Detroitu. Konečně ho tu máme v plné parádě včetně oficiálních fotografií interiéru i celého vozu v pohybu a můžeme přidat zbytek toho, co by vás mělo zajímat. Takže pojďme na to.
Nové korejské kupé s pohonem zadních kol zůstává designem příbuzné s ostatními modely značky Kia. Odkazuje se na ně charakteristickou přední maskou nazvanou „Tiger Nose Grille”, přidává navíc velmi neobvyklé vertikální světlomety s technologií LED. Spolu se žlutým lakem karoserie vyniká poměrně nízký a sebevědomý posaz na silnici, stejně jako průduchy v kapotě, dvě velké koncovky výfuků či svalnaté blatníky. Také si všímejte zkosené střechy, která zřejmě hledala spolu s blatníky inspiraci u "transformerského" Camara.
Most do USA bychom na konceptu našli i v dalších detailech. Směrem k zádi se zužující prosklení zjevně dodá na dojmu, že nesedíte v interiéru, ale spíše v kokpitu. Záď je zajímavá zejména velkými koncovými svítilnami ve tvaru písmena C. Přední lízátko pod nárazníkem je údajně opravdu z karbonu, stejně jako části zajímavých dvacetipalcových ráfků s centrální maticí.
Konfigurace interiéru zůstala dle původních předpokladů v konstelaci 2+2. Minimalistická kabina je příznačná minimálním počtem tlačítek a naopak velkým obsahem kovových prvků. Sedadla s integrovanou opěrkou slibují celkem slušnou oporu tělu a podezření máme, že pocházejí od firmy Recaro. Našli bychom tu také volant s červeným naznačením středové polohy a zploštělou spodní částí. Zajímavostí, která se jen tak nevidí, jsou průhledné A-sloupky a popruhy namísto dveřních klik. Palubní deska nám svým horním ohraničením, které navazuje na linii dveří trochu připomíná řešení z Opelu Insignia. Zdá se, že zadní místa budou spíše nouzová, ale u vozu pro zábavu nás to vůbec neruší.
Po výstavní premiéře je už na beton jasné, že pod přední kapotou najdeme čtyřválcovým motor 2,0 T-GDI, jehož název prozrazuje turbodmychadlo a přímé vstřikování benzinu. Výkon dosahuje 235 kW, a tedy 320 koňských sil. Na zadní nápravu (tvořenou stejně jako vpředu dvojitými lichoběžníky) se točivý moment přenáší přes nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální skříň. Pokud by se takové řešení objevilo i později v sériové výrobě, mohli bychom si být jistí, že maximální rychlost možná nebude oslnivá, ale o to větší zábava s tím autem bude. Mezi další výrazné a již potvrzené prvky konceptu GT4 Stinger patří také brzdová soustava Brembo s dvoudílnými vrtanými plovoucími kotouči a čtyřmi pístky. Dvacetipalcová kola z hliníkové slitiny jsou obuta do penumatik Pirelli P Zero.
Kia si od budoucího vozu tohoto ražení slibuje vyvrácené krky přihlížejících a skvělé jízdní zážitky jeho řidičů na běžné silnici i na uzavřeném okruhu. Pokud by něco takového skutečně korejci vyráběli, zřejmě by jim to jedině prospělo. My v takový vůz pevně věříme a doufáme, že se dostane i na Starý kontinent, protože takové Subaru BRZ nebo ekvivalentní Toyota GT 86 mají minimálně o 100 koní méně a právě takový výkon navíc by jistě uvítali.





Klobouk dolů. Pokud Kia něco takového nabídne i v Evropě, budeme se na ni zřejmě rázem koukat jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 2 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 2 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
před 3 hodinami
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
před 5 hodinami
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
před 6 hodinami
Čínský soupeř Porsche 911 už si přijel pro skalp originálu na nejnáročnější okruh světa, čas zatím tají
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.02. 15:13 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 12.02. 14:43 - řidičBOB
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
- IT poradna 12.02. 13:33 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.02. 11:17 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.02. 08:48 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 12.01. 20:36 - Brus
- Onboard videa 12.01. 16:11 - řidičBOB
