Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW stíhá jeden problém za druhým, zdá se být trochu prokletá
27.10.2020 | Petr Prokopec
Mělo jít o vůz, který dostane Volkswagen z patálií způsobených stále přísnějšími regulacemi CO2 ze strany EU, dostává ho ale do patálií úplně jiných. Nejprve u ID.3 skoro rok vázly prodeje, teď zlobí nabíječky.
V loňském roce Volkswagen poprvé naplno vstoupil do světa elektrických aut. Vozy s tímto pohonem sice německá automobilka nabízela již v předchozích letech, ovšem teprve model ID.3 byl od začátku koncipován jako ryzí elektromobil. Z toho důvodu se dočkal i specifické platformy MEB, která umožňovala maximalizaci vnitřního prostoru. Ač je tedy zvenčí novinka veliká přibližně jako Golf, uvnitř nabízí podobné místo jako o třídu výše postavený Passat. Bylo tedy pochopitelné, že z ní Němci právě po Brouku a Golfu chtějí udělat třetí stěžejní milník ve své historii.
Aktuálně se ale zdá, že jde o vůz zatížený mnoha negativy, s nimiž se jen stěží může rovnat zmiňovaným ikonám. V prvé řadě jsme tu totiž měli odklad premiéry, za čímž stál mnohem náročnější software, než s jakým Volkswagen dosud pracoval. Ten následně způsobil také problémy v rámci uvádění modelu na trh. Aktuálně pak navíc sice prodeje spuštěné již jsou, přičemž zákazníci vozy dokonce přebírají, ovšem bez části funkcí, které si lidé sice zaplatili, ovšem dostanou je až příští rok. Přidáme-li si k tomu, že auto v testech kritizují i Němci a čeští dealeři přirovnávají interiéry kvalitou leda k Daciím, nemůže VW zrovna skákat radostí do vzduchu.
Problémy tím bohužel pro Němce nekončí, jakkoliv nejnověji nejsou spojené se samotným vozem. Místo toho jsou technické potíže i s domácími wallboxy, které urychlují dobíjení. Řada exemplářů ale fungují jen na jednu fázi, a proto pracují s maximálním výkonem 4 kW. Dobití tak snadno zabere většinu dne stejně jako v použití standardní zásuvky.
Volkswagen přitom již na nový problém zareagoval a uvedl, že chyba je v naprogramování wallboxu. Podle německé automobilky přitom majitelům nehrozí žádné nebezpečí, třeba díky samovznícení či explozi. Řešením je ovšem v případě základních verzí jen návštěva elektrikáře a výměna samotného zařízení.
Zákazníci se prý nemusí obávat dalších plateb, vše jde na konto automobilky. Už to je nepříjemné a nedivili bychom se, kdyby se někteří zákazníci dožadovali po VW také kompenzací za vzniklé problémy - s dobíjením s pomocí 4kW výkonu je auto použitelné jen velmi omezeně.
ID.3 se tak zatím zdá být pro VW spíše prokletím než darem. A při problémech, na které upozorňují už zmíněné testy, bychom se nedivili, kdyby toto nebyla poslední patálie, kterou Němci budou muset řešit.


Volkswagen má s elektrifikací další problém, tentokráte selhávají některé wallboxy, zákazníkům je musí vyměnit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021
Nejnovější články
- Prodej první značky VW se zdá být hotovou věcí, promluvil o tom sám šéf kupce
před 3 hodinami - Nová ruská značka ukazuje, o kolik rozumnější přístup Rusko k některým věcem má
před 4 hodinami - Německá cesta, jak udržet v prodeji auta na benzin místo elektromobilů, získává na vážnosti
před 5 hodinami - Levná čínská obdoba nejlepších BMW a Mercedesů je prý o dost lepší, než by vás napadlo
včera - Krásné luxusní SUV s dieselem V8 už i v aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
včera - Hyundai školí konkurenci, jediným chytrým rozhodnutím z loňska teď vydělává miliardy
včera - Nejdrsnější obrněné auto světa vzniklo jen v 5 kusech, monstrum uveze zlato za 90 miliard
včera - Hlad po SUV nebere konce, v popularitě tohoto typu aut nastal další zlom
včera - Nejproblematičtější ojetiny současnosti, kterým je podle Němců lepší se vyhnout
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11:12 - rhinos
- Koronavirus 11:07 - rhinos
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Rychlodotazy 11:00 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 16:54 - Snowman000
- Porsche - vse o sportovnich modelech 13:55 - pavproch
- Genevo ONE - Zkušenosti 12:53 - řidičBOB
- Co čtete? (vážná literatura, ne motoristická) 27.2.2021 - jerry