Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
včera | Petr Prokopec
Je pikantní, že americká novinka se ze všeho nejdříve podívá do Evropy, přičemž vůbec není jisté, zda se bude prodávat také v USA. Ale tím lépe pro nás, zvlášť když se vedle obligátního elektrického pohonu můžeme těšit i na spalovací verze.
Po úniku z minulého týdne tu nyní máme Jeep Compass třetí generace oficiálně. S designem vás tedy snad už ani seznamovat nemusíme a rovnou se vrhneme na techniku. A začneme u pohonných jednotek, neboť jejich nabídka má být vůbec nejširší v historii modelu.
Vedle hybridu, plug-in hybridu a elektromobilu totiž dorazí i čistě spalovací verze. Řada pohonů navíc bude k dispozici hned v několika specifikacích, svůj ideál by si tedy mohl najít každý zájemce. Pokud ale bude chtít benzinový motor bez čehokoli dalšího, který zatím nebyl blíže specifikován, bude nutné zvolit buď individuální dovoz, nebo doufat, že zájem o něj zas jednou přinutí mateřský Stellantis ke změně plánů. Neboť v tuto chvíli zamýšlí takovou jednotku nabízet jen mimo EU.
Základ zdejší nabídky má tedy tvořit hybridní verze osazená přeplňovaným 1,2litrovým tříválcem. Jeho výkon byl oproti technicky spřízněnému Opelu Grandland navýšen ze 136 na 145 koní, 48voltový elektrický okruh ale zůstává. Plug-in hybrid pak už počítá s přeplňovanou jedna-šestkou, elektromotorem, bateriemi o kapacitě 18 kWh a 195 kobylami, zatímco u bateriového pohonu lze počítat s 213, 231 a 375 koňmi. Pouze poslední zmíněná ale nabídne pohon všech kol, pro který byl vyvinut nový zadní elektromotor naladěný na 67 koní.
Automobilka bude zpočátku nabízet Compass First Edition pouze v hybridní a nejslabší elektrické verzi (tedy pokaždé předokolku), u které počítá s bateriemi o kapacitě 74 kWh. Paket má vystačit na 500 bezemisních kilometrů, v případě čtyřkolky, která dorazí v pozdější fázi, ovšem půjde dokonce o 650 km. Očekávat u ní tedy logicky můžeme větší akumulátor, podrobnosti ale Jeep aktuálně tají.
Za dojezdem má dle designéra Ralpha Gillese stát vylepšená aerodynamika, což na první pohled může znít překvapivě - nové provedení se totiž vrací k hranám originálu, zatímco druhá generace byla spíš oblá. Jeep šel ale zároveň cestou plochého podvozku, načež Gilles mohl přídi vtisknout osobitější charakter a přijít s větší drsností. To koresponduje s náturou Jeepu jakožto off-roadového specialisty, Compass proto dostal do vínku světlou výšku 200 milimetrů či brodivost až 470 mm.
U čtyřkolky mají být tyto hodnoty ještě lepší, stejně jako došlo na posun nájezdových úhlů vpředu (z 20 na 31 stupňů) i vzadu (z 26 na 31 stupňů). Zmiňovaný zadní elektromotor má dostatek sil i na to, aby zvládnul 20procentní stoupání jen sám od sebe. Novinka tedy bude pravověrným Jeepem, což umocňuje její důležitost, předchozí generace byla na různých místech světa opakovaně nejprodávanějším modelem značky. Compass je navíc globálním typem, který se má trefit do vkusu lidí z celého světa, což je pochopitelně nelehký úkol.
Třetí generace na každý pád narostla na 4 550 mm do délky a počítá s rozvorem 2 795 mm, což vyústilo v 55 mm dodatečného místa pro nohy a nárůst zavazadelníku o 45 litrů na celkových 550 litrů. Kromě toho klientela bude moci počítat i se schránkami v kabině, které disponují dodatečnými 34 litry. Na zlepšení tak došlo ve všech podstatných ohledech, což ale trochu děsí v souvislosti s možným růstem cen.
Tohle auto totiž může být slušný prodejní hit - dobře vypadá, nabídka techniky není moc omezující a všechno ostatní se zdá být stejně dobré nebo lepší než dřív. Dnes ale Compass startuje na 749 900 Kč, což je do značné míry důvod je úspěchu. Za 800 nebo 850 tisíc bude novinka lákat dál, trochu se ale obáváme, aby na ni stačil aspoň milion... A to už by byl problém. Ale uvidíme, na ceny si ještě musíme počkat.













Nový Compass se zatím ukázal hlavně v elektrické verzi. Foto: Jeep
S elektrickým pohonem pak ostatně bude k dostání i jediná čtyřkolka v nabídce. Spalovací provedení ale mají pochopitelně vypadat stejně. Foto: Jeep
Zdroj: Jeep
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 10 hodinamiNový Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 11 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví své elektromobily. Tváří se, jako by šlo o okrajovou možnost, chce je ale skoro každý
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva