Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncern VW se prý rozpadá, vedení už mělo schválit prodej Bugatti, další mohou přijít
17.9.2020 | Petr Prokopec
O tom, že koncern VW je příliš velký a některé její části příliš rozmařilé na to, aby byl připraven na těžké časy, se mluví už déle. Na žádné konkrétní kroky dosud nedošlo, teď se ale prý k prvnímu schyluje.
Když přesně před pěti lety propukla kauza Dieselgate, začalo se ihned mluvit o obřích pokutách, které měly na koncern VW dopadnout. Jen málokdo si přitom dokázal v té chvíli představit, že Němci jen tak sáhnou do pokladny, vyndají z ní desítky miliard korun a poté budou následně pokračovat v nadvládě nad automobilovým světem. Místo toho začaly vzduchem létat spekulace o prodeji některých značek, na nic takového ovšem nedošlo.
Němci sáhli do oné pokladny ještě hlouběji, než se předpokládalo, neboť koncern se rozhodl přesunout od dieselů k elektromobilitě. Na oltář alternativního pohonu tak zamířily obrovské investice, u nichž se navíc v nejbližší době ani nepočítá s návratností. Ovšem i tak měl VW Group vše ustát a elektrifikace se od druhé poloviny nadcházející dekády stát ziskovou.
Rozehraný mač ovšem razantním způsobem narušil koronavirus, který koncernu přivodil nemalé ztráty. Samy o sobě by i ty Němci ustáli, nicméně jak je patrné z výše zmíněné rekapitulace, pro VW Group jde již o třetí vekou ránu během velmi krátkého období. Vlastně proto není překvapivé, že spekulace o odprodeji značek jsou nyní znovu ve hře, tentokráte jsme ale nejspíše částečnému rozpadu koncernu opravdu blízko.
S novými informacemi vyrukoval Georg Kacher, jeden z nejvlivnějších evropských automobilových novinářů, který svého času také externě vypomáhal s PR aktivitami Bugatti. Ke koncernu a značce z Molsheimu tak má velmi blízko, pročež ví více než kdokoliv jiný. A právě dle jeho informací se VW rozhodl prodat Bugatti, které po loňském úmrtí Ferdinanda Piëcha ztratilo svého nejvilnějšího zastánce.
Kupcem firmy se má stát „elektrické Bugatti“, tedy chorvatská automobilka Rimac, která si ve světě elektromobilů udělala natolik působivé jméno, že do ní investovala řada velkých firem jako Jaguar, Huynda či Koenigsegg a mezi nimi i Porsche. Prodej tak již mělo požehnat vedení VW Group, je však ještě třeba schválení dozorčí rady. Zda s tím bude souhlasit, je hvězdách, pokud k tomu ale dojde, kufry by si musel spakovat Stephan Winkelmann.
Bývalý šéf Lamborghini či divize Audi Sport je přitom jedním z nejúspěšnějších manažerů, jaké kdy VW Group měl. Nicméně pokud dojde na prodej, dost možná pro něj již nebude místo, neboť dle Kachera se zvažuje také odprodej Lamborghini, Seatu, Italdesignu, Bentley a Ducati. Ani s těmito značkami totiž vedení není spjato tak emotivně jako kdysi Piëch, který se tak nejspíše začíná v hrobě nervózně vrtět.
Dodat se nicméně sluší, že celý plán může být komplikovanější, než se na první pohled zdá a jeho výsledkem nemusí být jen štíhlejší koncern VW. Jak jsme již zmínili, Porsche Rimac částečně ovládá (vlastní 15,5 % firmy) a je možné, že výsledkem může být také jen jiné propojení jednotlivých částí VW Group, pokusy o něco takového už jsme tu v minulosti měli. V takovém případě ale Porsche muselo svůj podíl v Rimacu posunout o poznání výše.







Bugatti se v poslední době díky verzím jako Chiron Pur Sport stává továrnou na peníze. Nicméně ani takový úspěch značku nemá zachránit před prodejem, stejně jako se koncern nejspíše rozloučí i s jejím šéfem Stephanem Winkelmannem. Foto: Bugatti
Zdroj: CAR Magazine
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Zákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
před hodinouReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 3 hodinamiV Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
včeraTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva