Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu
11.2.2020 | Petr Prokopec
Nikoli nemoderní či nevýrazný, ale přesto o poznání méně kontroverzní je vzhled nového elektrického pick-upu firmy Nikola, který si říká Badger. Zaujme výkonem i dvěma typy pohonu.
Pokud Elon Musk skutečně myslí vážně, co tvrdí pomalu na každém kroku, tedy že hlavním cílem Tesly je urychlení elektrifikace automobilového průmyslu, pak patrně dosáhl úspěchu. Je sice otázkou, zda tato změna skutečně prospěje planetě, ale to v tuto chvíli ponechme stranou. Jisté je, že inspiroval řadu jiných lidí, aby se pokusili ve stejném segmentu prorazit, a tak pomalu neuplyne ani den, abychom se nedozvěděli o nějaké novince, která jde po krku elektromobilům z Fremontu.
Nejinak je tomu také dnes, kdy si můžeme představit novou Nikolu Badger. Tedy elektrický pick-up, který se hodlá postavit Tesle Cybertruck. Oproti ní disponuje o poznání konvenčnějším designem, což je ale spíše ku prospěchu věci. Produkt Elona Muska totiž sice vyčuhuje z davu, většinu lidí ale jeho vzhled odpuzuje a není ani praktický. Například jeho seseklé boky neumožňují nakládku materiálu ze stran, což je zrovna u pick-upů stěžejní záležitost, kvůli níž dává tradiční klientela pick-upů Cybertrucku palec dolů. Badger se ji snaží vyjít vstříc.
Ve výsledku tu tedy máme elektrického praktika, který díky délce 5 900 milimetrů, šířce 2 160 mm a výšce 1 850 mm velikostně překonává i takový Chevrolet Silverado 1 500. Tedy jeden z nejprodávanějších pick-upů ve Spojených státech. Právě tomuto vozu by Badger rád vzal vítr z plachet, stejně jako lze v jeho hledáčku nalézt také Ford F-150. Minimálně díky některým technickým parametrům by to skutečně mohl dokázat, tvůrci totiž slibují dojezd až 966 kilometrů. To je vskutku nevídaná porce, vedle které veškeré současné elektromobily blednou závistí. Nicola jí přitom dosáhla menším „trikem“.
Badger totiž nespoléhá jen na klasické baterie o kapacitě 160 kWh, zároveň disponuje také vodíkovými palivovými články. Tlačítkem v kabině pak můžete jednoduše volit, odkud budou elektromotory čerpat energii. V případě klasických akumulátorů přitom máte k dispozici dojezd 483 km, vodíkové nádrže pak zajistí zbytek. Nicola přitom tímto způsobem reaguje na nedostačující infrastrukturu. Mimo to ovšem společnost dodává, že se jen v Americe zasadí o výstavbu 700 stanic na vodík.
S ohledem na rozlohu Spojených států jde samozřejmě jen o kapku v moři, nicméně každý stojan se počítá. Nicola navíc naznačuje, že jakkoliv se v první fázi počítá s touto kombinovanou verzí, ve druhém sledu by měl dorazit jen ryze bateriový model. Ten samozřejmě nabídne dojezd nižší, vzhledem k nižší hmotnosti by nicméně mělo jít o více než 483 km. A chybět u toho logicky nebude také nižší cena, neboť hnací ústrojí nebude tak komplikované.
Tím se dostáváme k elektromotorům, jejichž absolutní špička počítá s výkonem 919 koní a točivým momentem 1 329 Nm. Nicméně není jisté, po jak dlouhou dobu budete moci tuto sílu využít - možná ale půjde jen o krátkou dobu, během které kupříkladu zvládnete sprint na stovku za 2,9 sekundy.
Kde naopak můžeme dalšími informacemi posloužit, to je ona praktická stránka vozu. Badger má totiž tažnou kapacitu 3 629 kg, byť je samozřejmě i v tomto směru otázkou, jak dlouho můžete přívěs mít za zády. Mimo to je tu ovšem ještě 15kilowattová zásuvka, kterou lze využít pro pohon různých nástrojů, světel či kompresorů. Jde tak o stavební ideál, který může dle tvrzení Nicoly fungovat zhruba 12 hodin bez použití generátoru.
Šéf firmy Trevor Milton dále vyzdvihuje ještě schopnost vozu fungovat i za extrémních klimatických podmínek, pročež jej můžete využití i pro zimní radovánky jako privátní lyžařský vlek. Něco takového má Badger dokázat jako jediný na světě, Tesla by tak z jeho příchodu mohli mít i strach. Naneštěstí ovšem nebylo zmíněno, kdy tento elektrický pick-up můžeme čekat v prodeji. A nejistá je bohužel také cena, nízká ale jistě nebude.
Tesla se dočkala nové konkurence v podobě Nicoly Badger. Ten však zatím existuje jen v počítači a reálně bude odhalen až v září. Kdy ovšem dorazí do prodeje, zatím není vůbec jisté
Zdroj: Nikola Motors
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva