Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu

Nikoli nemoderní či nevýrazný, ale přesto o poznání méně kontroverzní je vzhled nového elektrického pick-upu firmy Nikola, který si říká Badger. Zaujme výkonem i dvěma typy pohonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu

11.2.2020 | Petr Prokopec

Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nikoli nemoderní či nevýrazný, ale přesto o poznání méně kontroverzní je vzhled nového elektrického pick-upu firmy Nikola, který si říká Badger. Zaujme výkonem i dvěma typy pohonu.

Pokud Elon Musk skutečně myslí vážně, co tvrdí pomalu na každém kroku, tedy že hlavním cílem Tesly je urychlení elektrifikace automobilového průmyslu, pak patrně dosáhl úspěchu. Je sice otázkou, zda tato změna skutečně prospěje planetě, ale to v tuto chvíli ponechme stranou. Jisté je, že inspiroval řadu jiných lidí, aby se pokusili ve stejném segmentu prorazit, a tak pomalu neuplyne ani den, abychom se nedozvěděli o nějaké novince, která jde po krku elektromobilům z Fremontu.

Nejinak je tomu také dnes, kdy si můžeme představit novou Nikolu Badger. Tedy elektrický pick-up, který se hodlá postavit Tesle Cybertruck. Oproti ní disponuje o poznání konvenčnějším designem, což je ale spíše ku prospěchu věci. Produkt Elona Muska totiž sice vyčuhuje z davu, většinu lidí ale jeho vzhled odpuzuje a není ani praktický. Například jeho seseklé boky neumožňují nakládku materiálu ze stran, což je zrovna u pick-upů stěžejní záležitost, kvůli níž dává tradiční klientela pick-upů Cybertrucku palec dolů. Badger se ji snaží vyjít vstříc.

Ve výsledku tu tedy máme elektrického praktika, který díky délce 5 900 milimetrů, šířce 2 160 mm a výšce 1 850 mm velikostně překonává i takový Chevrolet Silverado 1 500. Tedy jeden z nejprodávanějších pick-upů ve Spojených státech. Právě tomuto vozu by Badger rád vzal vítr z plachet, stejně jako lze v jeho hledáčku nalézt také Ford F-150. Minimálně díky některým technickým parametrům by to skutečně mohl dokázat, tvůrci totiž slibují dojezd až 966 kilometrů. To je vskutku nevídaná porce, vedle které veškeré současné elektromobily blednou závistí. Nicola jí přitom dosáhla menším „trikem“.

Badger totiž nespoléhá jen na klasické baterie o kapacitě 160 kWh, zároveň disponuje také vodíkovými palivovými články. Tlačítkem v kabině pak můžete jednoduše volit, odkud budou elektromotory čerpat energii. V případě klasických akumulátorů přitom máte k dispozici dojezd 483 km, vodíkové nádrže pak zajistí zbytek. Nicola přitom tímto způsobem reaguje na nedostačující infrastrukturu. Mimo to ovšem společnost dodává, že se jen v Americe zasadí o výstavbu 700 stanic na vodík.

S ohledem na rozlohu Spojených států jde samozřejmě jen o kapku v moři, nicméně každý stojan se počítá. Nicola navíc naznačuje, že jakkoliv se v první fázi počítá s touto kombinovanou verzí, ve druhém sledu by měl dorazit jen ryze bateriový model. Ten samozřejmě nabídne dojezd nižší, vzhledem k nižší hmotnosti by nicméně mělo jít o více než 483 km. A chybět u toho logicky nebude také nižší cena, neboť hnací ústrojí nebude tak komplikované.

Tím se dostáváme k elektromotorům, jejichž absolutní špička počítá s výkonem 919 koní a točivým momentem 1 329 Nm. Nicméně není jisté, po jak dlouhou dobu budete moci tuto sílu využít - možná ale půjde jen o krátkou dobu, během které kupříkladu zvládnete sprint na stovku za 2,9 sekundy.

Kde naopak můžeme dalšími informacemi posloužit, to je ona praktická stránka vozu. Badger má totiž tažnou kapacitu 3 629 kg, byť je samozřejmě i v tomto směru otázkou, jak dlouho můžete přívěs mít za zády. Mimo to je tu ovšem ještě 15kilowattová zásuvka, kterou lze využít pro pohon různých nástrojů, světel či kompresorů. Jde tak o stavební ideál, který může dle tvrzení Nicoly fungovat zhruba 12 hodin bez použití generátoru.

Šéf firmy Trevor Milton dále vyzdvihuje ještě schopnost vozu fungovat i za extrémních klimatických podmínek, pročež jej můžete využití i pro zimní radovánky jako privátní lyžařský vlek. Něco takového má Badger dokázat jako jediný na světě, Tesla by tak z jeho příchodu mohli mít i strach. Naneštěstí ovšem nebylo zmíněno, kdy tento elektrický pick-up můžeme čekat v prodeji. A nejistá je bohužel také cena, nízká ale jistě nebude.


Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 1 - Nicola Badger 2020 prvni sada 01Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 2 - Nicola Badger 2020 prvni sada 02Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 3 - Nicola Badger 2020 prvni sada 03Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 4 - Nicola Badger 2020 prvni sada 04Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 5 - Nicola Badger 2020 prvni sada 05Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 6 - Nicola Badger 2020 prvni sada 06Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 7 - Nicola Badger 2020 prvni sada 07Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 8 - Nicola Badger 2020 prvni sada 08Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 9 - Nicola Badger 2020 prvni sada 09Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 10 - Nicola Badger 2020 prvni sada 10Soupeř pick-upu Tesly je venku, zaujmout má čím i bez kontroverzního vzhledu - 11 - Nicola Badger 2020 prvni sada 11
Tesla se dočkala nové konkurence v podobě Nicoly Badger. Ten však zatím existuje jen v počítači a reálně bude odhalen až v září. Kdy ovšem dorazí do prodeje, zatím není vůbec jisté

Zdroj: Nikola Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.