Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci posílají do prodeje přístrojovou desku budoucnosti, je to asi nový standard
20.9.2020 | Petr Miler
Dnešní přístrojové desky jsou dnes buď klasické, nebo digitální, přičemž někteří mají v oblibě ty a jiní ony. Nové řešení Genesisu chce spojit to nejlepší z obou světů.
Genesis GV80 se představilo světu již zkraje letošního roku, asi ale nemusíme říkat, co se stalo pak - naše životy to ovlivňuje dodnes. Korejci kvůli pandemii koronaviru museli odložit plánované vypuštění této novinky na trh o několik měsíců, a tak se z jarního prodejního debutu stane spíše podzimní.
GV80 se tak na pro Korejce zahraničních trzích dostává do prodeje až nyní, primárně v USA a Austrálii. Dorazit má ale stejně jako samotná značka Genesis i do Evropy, na to si ale ještě musíme chvíli počkat - původní informace hovořily o konci letošního roku a i tento záměr mohl COVID-19 odsunout do pozadí. Ať už to ale s Evropou bude jakkoli, prodej GV80 v jiných koutech světa je fakt, a tak Korejci vypichují jeho výjimečnosti.
Najde se jich více, jednou z těch nezajímavějších je ale fakt, že první sériové SUV luxusní značky automobilky Hyundai je také prvním sériové vyráběným autem, které dostalo trojrozměrnou přístrojovou desku. Inovativní zobrazení jízdních dat vyvinuli Korejci ve spolupráci s německým Continentalem a ukazují, co bude brzy vlastní kdekterému novému modelu - zřejmě nejen z Koreje.
Důvod je prostý. Klasické analogové zobrazení je zajímavé svou přirozenou prostorností, modernější digitální svou variabilitou. Každé má své zastánce a odpůrce, třídimenzionální digitální alternativa ale má moc uhranout obě zmíněné skupiny. Tedy tak alespoň smýšlí Genesis, může to také skončit tak, že neuspokojí ani jednu.
Novinka používá paralaxní počítačovou grafiku, která rozděluje obraz přístrojů do dvou různých úrovní. Rozdělené vrstvy budíků vytváří trojrozměrný displej, pro dokreslení kvalitnějšího obrazu systém používá vnitřní kameru, která sleduje zorný úhel očí řidiče. Nejen to, současně monitoruje soustředění člověka za volantem a v případě rizika signalizuje možné momenty rozptýlení, nebo únavy.
Novinka údajně dovolí řidiči překonfigurovat rozložení ukázaného obsahu na více displejů dle vlastního uvážení. Časem by se mohly objevit i nové zobrazovací plochy na dalších místech interiéru pro zbytek posádky. „Díky našemu velkokapacitnímu displeji s autostereoskopickou technologií 3D zvyšujeme interakci člověk-stroj na zcela novou úroveň a pokládáme základy intuitivní komunikace s propojeným kokpitem budoucnosti,“ říká k novince Continental.
Nejen gigant z Hannoveru ale dnes pracuje na nové generaci trojrozměrných nástrojů, a tak skutečně předpokládejme, že minimálně u prémiových aut se toto řešení stane brzy standardem - podobně, jako v nich svého času houfně přibývaly „ploché” digitální displeje, ty už dnes mají i auta jako Škoda Fabia.












Novinka Genesisu GV80 vyvinutá nejspíše napovídá, kam směřuje vývoj přístrojových desek. Foto: Genesis, Continental
Zdroje: Genesis, Continental
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 3 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 4 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 5 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva