Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu
30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rusové začali s testováním prototypů, přičemž vyšší hmotnost motoru problémem není. Je však třeba nový výfuk, chlazení, elektroinstalace i převodovka.
Na sklonku listopadu se objevily informace, že Lada Niva (prodávaná dnes spíše pod názvem 4x4) dostane dieselový motor. Vyvolenou pohonnou jednotkou přitom měl být 1,5litrový čtyřválec dCi od Renaultu, což vypadalo jako logická volba. Francouzská automobilka je totiž největším akcionářem AvtoVAZu, pod který Lada spadá. Tyto spekulace však měly zásadní trhlinu v ekonomickém aspektu celé věci, neboť na ruském trhu by diesel příliš neprorazil a ve zbytku Evropy není Niva až takovým bestsellerem, aby výnosy z prodeje ospravedlnily nemalé náklady.
Jak se ovšem říká, na každém šprochu je pravdy trochu. Nyní zde proto máme nové kolo dohadů, na jejichž základě by dieselový motor skutečně měl pod kapotu Lady Niva zamířit. Kupodivu však nepůjde o pohonnou jednotku Renaultu, místo toho byl jako ideální zvolen agregát MultiJet od Fiatu. Zásadní důvod zřejmě bude v koncepci, neboť francouzský motor je moderní, zatímco ten italský je na trhu již více než deset let. A proto by mohl lépe kooperovat s archaickou ruskou technikou.
Momentálně vyrazilo do světa prvních pár prototypů, na kterých má být odzkoušena veškerá funkčnost. Vyšší zátěž 1,3litrového čtyřválce nad přední nápravou prý není problémem, AvtoVAZ však bude muset přepracovat výfukový systém a chlazení. Mimo to vyvstaly trable s elektrickým rozvodem a zesílení musí doznat také převodovka, jež by nově měla na všechna čtyři kola přenášet 180 Nm točivého momentu. Tedy více než v případě 1,7litrové benzinové pohonné jednotky.
Potřebných modifikací tedy opravdu není málo, pročež je skutečně otázkou, zda k sériové výrobě dojde. Zvláště nyní, když se Rusko ocitlo v ekonomické recesi, která podle analytiků potrvá několik let. Uvidíme tedy časem, zda z prototypů vzejde něco více.
Lada Niva možná nakonec skutečně dostane dieselový motor, ten však kupodivu nebude pocházet od Renaultu
Zdroj: Drive.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva