Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta dorazila do prodeje v Evropě, má nejjednodušší ceník dneška
25.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po loňském startu výroby v Rusku došlo i na slibovaný start prodeje v Evropě. Sice trochu později, než bylo avizováno, rok 2016 ale Lada stihla.
Uběhlo už skoro 15 měsíců od chvíle, kdy jsme vás informovali o zahájení výroby Lady Vesta, s nímž se pojil také začátek prodeje na ruském trhu. Nový model vyvinutý od nuly s konečně zajímavým designem a dobrou pasivní bezpečností je pro poněkud churavějící ruskou automobilku nadějí na obrat, který by konečně mohl nastat i na „západních” trzích. Na těch Lada v posledních letech boduje leda s nesmrtelnou Nivou resp. 4x4, ostatní modely v rámci svých tříd spíše paběrkují.
Aby se ale tohle mohlo stát, musela se novinka v Evropě, rozumějte hlavně v zemích Evropské unie, začít prodávat. A to nikdy není jednoduchý proces, protože záplava povinných prvků nařízených Bruselem vyžaduje u takto levných aut značné úpravy a pochopitelně i navýšení ceny. Úpravy a související homologační proces měly být původně dokončeny už na začátku letošního podzimu, nakonec se ale celý proces trochu protáhl a Vesta do prodeje vstupuje až nyní.
Nestalo se tak kupodivu v Německu, kde má zřejmě největší prodejní potenciál, a nestalo se tak ani u nás, kde bychom za to byli nejraději. Vesta je ale k mání v sousedním Slovensku a její nabídka je velmi jednoduchá. V Rusku se vůz dostává s cenou i výrazně pod 200 tisíc Kč, se všemi „europrvky” ale na tak nízkou cenu myslet nemůže.
Vězte tedy, že Vesta je k mání pouze s motorem 1,6 16V o výkonu 78 kW (106 koní), s nímž zrychlí na stovku za 11,8 sekundy a rozjede se až na 178 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,0 litru benzinu na 100 km a k dispozici bude jak manuální, tak automatizovaná převodovka - obě s pěti stupni.
Základní stupeň výbavy Ice nabízí krom ABS, ESP, monitoringu tlaku v pneu a dalších povinných prvků také dva čelní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, centrál, klimatizaci a autorádio. Za to všechno dáte 9 990 Eur, tedy asi 270 tisíc Kč. Za automat se připlácí 990 Eur (27 tisíc Kč) a pak už si můžete přikoupit jen metalízu za 290 Eur (7 800 Kč). Jednodušší ceník, abyste pohledali.
Pokud by vás toto neuspokojilo, k dispozici je i vyšší úroveň výbavy Luxe. Příplatky (dva) jsou stejné a stejně drahé, za základní cenu 11 990 Eur (cca 324 tisíc Kč) ale dostanete navíc elektrické ovládaní všech oken a vnějších zrcátek, parkovací senzory či dešťový senzor. Tedy alespoň podle toho, co víme nyní - rozsah výbavy může být v budoucnu i vyšší, v Rusku je Vesta nabízena třeba i s navigací nebo tempomatem.
Slovenský ceník tedy známe, ten český zřejmě nebude zásadně jiný. V případě vašeho zájmu budou první kusy Vesty dodány v únoru 2017. Do té doby snad už budeme znát i úplnou českou nabídku.

Úplný ceníky Vesty pro Slovensku je skutečně velmi jednoduchý

















Lada Vesta se konečně prodává i na západ od Ruska, zatím na Slovensku
Zdroj: Lada&Mahindra SK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 10 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
