Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada zbavila Nivu 2021 její největší slabiny, i když dál stojí jen kolem 210 tisíc Kč
27.1.2021 | Petr Miler
Když už nic jiného, je pozoruhodné, co všechno dokázali Rusové na Nivě zlepšit, aniž by podstatně zvýšili její cenu. Jako by nestačilo, že vůz dostal prakticky kompletně nový vzhled, byl zbaven i náchylnosti ke korozi.
Lada koncem loňského roku odhalila inovovanou Nivu 2021 a pořádně překvapila. Z auta, které dekády vyráběla ve spolupráci s koncernem GM jako Chevrolet Niva - nejde tedy o původní Nivu z konce 70. let - dokázala více jak 20 let po jeho zrodu udělat překvapivě moderně vyhlížející vůz. Pravda, sice jen zvenčí, ale i tak to je na pouhou modernizaci tak dlouho po ukončení vývoje původního modelu obdivuhodný počin.
Před pár dny jej ruská automobilka pustila do prodeje a překvapila znovu. Niva 2021 zvaná též Travel pro odlišení od stále prodávaného originálu (ten si říká Legend) totiž stojí prakticky stejně jako dřív, tedy od 213 tisíc Kč. Až nyní, těsně před startem faktických prodejů (odstartují se začátkem února), odhalila další technické detaily a překvapila potřetí.
Kdo by si myslel, že vzhledem k výše zmíněnému Rusové jen narychlo „nalepili” co nejlevnější nové části karoserie na jinak staré auto, mýlil by se. Tato Niva totiž měla tendenci reznout, což byla nepochybně její největší slabina. Lada ale s faceliftem vyřešila i tu - nebo to tak alespoň prezentuje.
Všechny části karoserie jsou tedy nově vylisovány z pozinkovaného plechu, což nám o kus západněji nemusí přijít jako velká věc, u opravdu levných aut starší konstrukce to ale standardem není dodnes. Automobilka podle svých slov používá jak jednostranné zinkování, tak komplexní žárové zinkování.
Při jednostranném zinkování je druhá strana natřena a opatřena základním nátěrem tradičními metodami. Z takového plechu jsou u Nivy vyrobeny dveře, blatníky a boky karoserie. Žárové zinkování ponorem, kdy je kov potažen ponořením do lázně roztaveného zinku při teplotě asi 460°C, se pak dočkaly části nejnáchylnější ke korozi - podlaha a další nosné části karose. AvtoVAZ tak nyní poskytuje na Nivu Travel šestiletou záruku proti prorezivění, což je na tak schopné terénní auto s moderním vzhledem za 213 tisíc docela dobrá nabídka.





Lada odhalila další detaily k Nivě 2021 alias Travel. Ta má nově kompletně pozinkovanou karoserii, a tak k ní náleží i šestiletá záruka proti prorezivění. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejčtenější články
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
25.11.2025
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
