Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada zbavila Nivu 2021 její největší slabiny, i když dál stojí jen kolem 210 tisíc Kč
27.1.2021 | Petr Miler
Když už nic jiného, je pozoruhodné, co všechno dokázali Rusové na Nivě zlepšit, aniž by podstatně zvýšili její cenu. Jako by nestačilo, že vůz dostal prakticky kompletně nový vzhled, byl zbaven i náchylnosti ke korozi.
Lada koncem loňského roku odhalila inovovanou Nivu 2021 a pořádně překvapila. Z auta, které dekády vyráběla ve spolupráci s koncernem GM jako Chevrolet Niva - nejde tedy o původní Nivu z konce 70. let - dokázala více jak 20 let po jeho zrodu udělat překvapivě moderně vyhlížející vůz. Pravda, sice jen zvenčí, ale i tak to je na pouhou modernizaci tak dlouho po ukončení vývoje původního modelu obdivuhodný počin.
Před pár dny jej ruská automobilka pustila do prodeje a překvapila znovu. Niva 2021 zvaná též Travel pro odlišení od stále prodávaného originálu (ten si říká Legend) totiž stojí prakticky stejně jako dřív, tedy od 213 tisíc Kč. Až nyní, těsně před startem faktických prodejů (odstartují se začátkem února), odhalila další technické detaily a překvapila potřetí.
Kdo by si myslel, že vzhledem k výše zmíněnému Rusové jen narychlo „nalepili” co nejlevnější nové části karoserie na jinak staré auto, mýlil by se. Tato Niva totiž měla tendenci reznout, což byla nepochybně její největší slabina. Lada ale s faceliftem vyřešila i tu - nebo to tak alespoň prezentuje.
Všechny části karoserie jsou tedy nově vylisovány z pozinkovaného plechu, což nám o kus západněji nemusí přijít jako velká věc, u opravdu levných aut starší konstrukce to ale standardem není dodnes. Automobilka podle svých slov používá jak jednostranné zinkování, tak komplexní žárové zinkování.
Při jednostranném zinkování je druhá strana natřena a opatřena základním nátěrem tradičními metodami. Z takového plechu jsou u Nivy vyrobeny dveře, blatníky a boky karoserie. Žárové zinkování ponorem, kdy je kov potažen ponořením do lázně roztaveného zinku při teplotě asi 460°C, se pak dočkaly části nejnáchylnější ke korozi - podlaha a další nosné části karose. AvtoVAZ tak nyní poskytuje na Nivu Travel šestiletou záruku proti prorezivění, což je na tak schopné terénní auto s moderním vzhledem za 213 tisíc docela dobrá nabídka.





Lada odhalila další detaily k Nivě 2021 alias Travel. Ta má nově kompletně pozinkovanou karoserii, a tak k ní náleží i šestiletá záruka proti prorezivění. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
před 10 hodinamiŠkoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včeraToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včeraFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.23. 00:34 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.22. 16:31 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch